Viestiketju: olut ja sit sätti
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 13.11.2011, 00:29
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Perusasetus

Pirkko kaataa kaikki: http://www.taloussanomat.fi/myynti/2.../201017037/135

Jos (ja kun) sunnuntai aamupäivällä suuta kuivaa, ja on muutenkin ontto-olo, niin tämä helpottaa:

Laita paistin pannu liedelle, ja paista siinä paketti pekonia. Pannussa on nyt mukava rasva. Sotke 400-600g paketti jauhelihaa lihapulla aines pusssiin. Voi käyttää myös klassista kermaviili-sipulikeitto ohjetta myös jos haluaa. Kova jätkä sekoitteleen kaikki ainekset itse. Tee seoksesta pihvejä, ja paista ne pannussa pekonin rasvassa. Tulee helevetin hyviä, uskokaa pois. Siinä pihvien paistamisen lomassa syö puolet pekoneista ja avaa ensimmäinen pirkka. On hyvvää, ja tästä kohdasta alkaa elämä voittamaan.

Pihvien paistamisen jälken pannussa on mehevä rasvakerros. Minä olen paistanut rasvassa vielä pari paprikaa ja sipulia pilkottuna, ne ovat ovat hyviä lisäkkeitä pihveille. Jos tykkää tulisesta, niin jalapenon siivuja sekaan myös. Tuossa pekonin, jauhelihan ja lisäkkeiden maustamassa rasvassa voi paistaa melkein mitä vaan, kaikki anopista naapurin kissaan käy.

Lihapuoli ja lisäkkeet ovat nyt kunnossa. Perunoita voipi laittaa maun mukaan. Minä olen viipaloinut pottuja 5 mm siivuiksi, ja laittanut uuniin. Vuokaan öljyä pohjalle, voita ja suolaa päälle. Hyviä ovat vaikka on yksin kertainen resepti.

Perunoille ja pihveille voi laittaa kastikkeen. Koska muissa ruoka-aineissa ei ole käytetty yhtään rasvaa , niin kastikkeeseen sitä tulee. Paketti musta-pekka juustoa, ja purki kermaa. Maailman yksinkertaisin ja paras kastike. Jos vaimo/avovaimo/tyttöystävä valittaa liiallisesta rasvan määrästä, niin käytä kastikkeeseen kevyt kermaa. Se ei vaikuta kokonais kalorimäärään mitenkään, mutta tuo kevyt sana kuulostaa hyvältä.

Sitten vaan avaa toinen pirkko, ja nauti ateria.

VOI AIHEUTTAA LIHOMISTA, JA ALKOHOLISMIA.