syssyn ajelin runnerilla metillä ja vika vain pysyy. En ole tutkaillut alipainekelloja tms. tarkemmin.
Oireista lisää: toisinaan neliveto kytkeytyy päälle ihan heti kun kepistä sitä pyytää. Suurimmalti osin toimii kuitenkin niin, että pitää runkuttaa autoa eteen-taakse pitkänkin aikaa ennenkuin sitten jossakin vaiheessa kytkeytyy.
Toisinaan ei auta pakittelukaan. Sitten taas joskus kun ajaa vaikka 5 kilsaa eteenpäin niin saattaa yhtäkkiä nelivedon valo syttyä ja nelari ihan oikeasti onkin sitten päällä. Eli merkkivalossa vika ei varmasti ole.
Ja sitten kun nelarin saa päälle niin se pysyy päällä vaikka maailman tappiin, jos sitä ei kepistä laita 2-vedolle. Eli jos antaa olla nelivetoasennossa niin se ei ole kertaakaan "lennosta" pudonnut 2-vedolle. Menee vaikka satoja kilsoja nelarina. Nelarina se myös pysyy jos auton sammuttaa nelari päällä ja vaikka viikon päästä käynnistää.
Tämä kertonee oman maalaisjärjen mukaan sen, että mitään mekaanista vikaa ei ole vaan vika sähköpuolella??...diagnoosi ei sitten perustu mihinkään tekniseen ymmärrykseen
Jos joltakulta sais vinkkiä mitä tarttis tehrä, jotta saisi kuntoon