Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 11.11.2011, 16:37
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

En tiedä minkäkokonen akku on mitoiltaan suurin, joka blazeen mahtuu, mutta Vanissa ongelmana pienet alkuperäset akkukotelot. Aikoinaan takuuseen sain 2kpl RedToppeja ja niillä toimi hyvin. Sen verran tehoja oli että kerran -30 yön jälkeen, kun auto ei ollutkaan lämmityksessä ja jäykät kesäöljyt, niin onnistuin polttamaan hiilen johdot poikki ja sulattamaan yhen sivunavan. Nyt auto ollut telakalla kolmisen vuotta ja satunnaiset siirrot on onnistuneet yhdelläkin akulla.
Edit: Kolmisen vuotta varastossa ollut 2. akku siirtyi kesällä Jeepin keulalle, pyörittää yhä hyvin sielläkin. Tämä siis vain huomautuksena kun noita RedToppeja monet haukkuneet..

Periaatteessahan jos on kaksi akkua niin ah määrä ei ole 100+60, vaan se 60ah. Tuota CCA tehoa en enne ole tutkinutkaan, mutta pitää paikkansa että ainakin jos kaksi samanlaista akkua on niin teho tuplaantuu.
If more CCA capacity is required, two (or more) identical 12-volt car batteries can be connected in parallel.

Mutta Chevyn diisseli koneessa ratkaisee enempi se paljonko käynnistysvirtaa tulee kun montako tuntia 1A kuormitusta akku kestää.

Niin ja jos ostat kaksi uutta akkua niin älä osta halpoja hlö auton akkua. Aikoinaan Vartat, vaikka ei olleet edes halvimpia, kesti vain talven. Toisaalta jos sun 100ah akku on laatupeli ja voimissaan, voi sillä pärjätä vielä ihan hyvin.

__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------

Viimeksi muokannut mikaelt : 11.11.2011 16:39
Vastaa lainaten