Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 10.11.2011, 11:31
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
No u-palkki runko on kierto jäykkyydeltään vetelämpi kun RHS tai hitsattu tupla u-palkki eli semmonen ku japsi autoissa ja Rovereissahan on oikeestaan neliskantti putkea mut lähtö kohtasesti jäykkä runko on parempi. Jonkun ennestään lahon rungon avaaminen ja sit jäykistäminen ei oo kovinkaan helppo tapa välttyä ruostevaurioilta. Jos on kuppaa ni hitsaa ne ja sit kunnolla putsaa sen rungon paine pesurilla ja jos on joku viemäriletku jonka tunkee sisälle palkkiin ja sillä ruiskuttaa puhtaaks ni aina parempi. Sit kunnolla öljyä tai kotelosuojaöljy koktaili ruiskuttaen ni on varmasti parempi vaihtoehto. C-palkissa ku on se huono puoli et sihen on pirun vaikee hitsata mitään,kuorma-autoissa runkoon ei juuri hitsata niinku ei avo runkoisissa muutenkaan. Jenkki autoissahan on enimmät niitattu runkoon,mites muutat kaikki korvakot niin et ne saa niitattua? Kun hitsisauma ei jousta ja c runko joustaa,eli ei onnistu.
Lähinnä nyt ajattelin että jos joskus korjaa rungon kunnolla,eli tekee kokonaan uusiksi niin silloin olisi moisen muutoksen tehnyt,eli ihan pelkkä idea vaan. Mutta tuo rungon kunnolla pesu ja hitsaus auttaa kyllä pitkälle tuon ruosteen kanssa,omastani ei vaan meinannut runkoa oikein saada puhtaaksi edes painepesurilla kun sitä tuskin on koskaan kukaan edes yrittänyt pestä.
Vastaa lainaten