Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 08.11.2011, 10:41
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piippu Näytä viesti
Kiitoksia! Juu tuota sye juttua tuossa tosiaan mietiskelin, että oliko se jo tehtävä tuollakin korotuksella....
Tuokin kyllä riippuu hivenen vuosimallista ja yksilöstä.. mutta voisi sanoa että 3" ja sitä korkeammilla korotuksilla yleensä tarvitsee SYE:n ja tuplaristikollisen kardaanin.

Lainaus:
Helmapalkit on työnalla, mutta nuo pohjaanlyöntien korotukset kyllä meinas unohtua....ja jarruputketkin voi samalla tehdä hieman pidemmät, kun joudun päivittää tehostimen "nykyaikaiseen" alipainella hoideltavaan ja siinä menee osa putkistakin uusiksi, niin samalla vaihtaa toisellekkin puolelle eteen...

Helmat tosiaan kannattaa tehdä, ne ei ole järin vahvat. 150mm leveänä ja ~50mm korkeana alareuna tulee pohjan tasaan, yläreuna oven alle, ja leveyssuunnassa nojaa sisäpuolelta lattian "pystyosaan" ja ulkoreuna tulee sen verran ulos että suojaa oven alareunan.


Lainaus:
Autosta kun olisi haaveena saada ihan oikeasti tielläkin ajettava, ettei tarvi kourat hapoilla puristaa ruoria jo viidenkympin vauhdissa että mihin päin tää seuraavassa routaheitossa ampaisee, vai tippuuko kartaani tielle....josei woblaus ajanut jo maiseman puolelle ennen ensimmäistäkään kuoppaa!
Suosittelisin vahvasti säädettäviä ala- ja ylätukivarsia, niin on etupään geometriat helpompi saada kohdalleen. Ja tuon ikäisessä on joka tapauksessa puslat heikossa hapessa tukivarsissa, niin samantien vaihtaa varret kunnollisiin myös ylhäällä. Vaihda akselin puslat myös, se on helpointa silloin kun on akseli irti autosta.

Panhardia ei ole pakko päivittää, mutta riippuen millaisessa maastossa ja millaisella tyylillä ajat niin ei kuitenkaan ole huono idea vaihtaa sitä tukevampaan säädettävään. Sanoisin että EI kannata "päivittää" samantyyppiseen kuin alkuperäinen, vaan sellaiseen jossa pultti menee kahdelta puolelta kiinnikkeen läpi ja panhardi siinä välissä.

Ohjauskilkkeet on, kuten todettua heikohkot. Tuolla korotuksella ei tarvise vielä ohjauksen tyyppiä välttämättä vaihtaa, eikä bumpsteeriäkään tule ainakaan kovin pahasti kunhan panhardin ja välivarren kulma säilyy samana. Mulla olisi tulossa lähiaikoina V8- grandistä raidetanko ja välivarsi myyntiin, kunhan saan tuon uuden etuakselin käyttöautoon alle. Raidetanko on paljon vahvempi kuin XJ:n alkuperäinen.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten