Elikäs juu. Vanha kota on jo palvellut aikansa ja sen runko puut alkaa lahomaan vahvaa tahtia, ja siitä johtuen kota madaltu aika ajoin.
Mä saavuin paikalle taktisesti myöhässä pikkuneiti mukanani. Ukot oli jo lyöny komeat tulet vanhaan kotaan ja olivat jo saaneet yhden puunkin kaadettua. Tulevaa kodan paikkaa hetki pohdittiin oikein porukalla ja sitten jo joku keksi , että mennääs hiukan grillailee ja kaffetta hörppiin. No sehän sopi mulle hyvin koska ei ollut mitään eväitä mukana. No säälistä sain pummattua golleegoilta apetta ittelleni ja juniorille. Siinä syötiin maggaroita ja alko ulkoa outoa murinaa kuulumaan. Jarski kurkkas liepeen alta ulos ja totes että ny kone tuli. No sieltähän tul kaivuri ja kuorkki sora kuorma selässä mestoille. Ammatilaiset alko työnteon ja mä neidin kanssa polttelin roskia poijes.
Ekax kone karsi ja kaato tarvittavat puut.
Pikkuneiti kantoi myös oman panostuksensa talkoisiin.
Pohjat suunnilleen tehty. Sovittiin porukalla ettei laiteta sala-ojia koska käyttö on melko vähäistä

.
Siten hiukan maa-ainesta päälle jotta saataisiin tasanen paikka tarjoilu pöydälle.
Siihen se sora kauniisti levittyy. Ja tässä vaiheessa kaikilla oli jo melkonen hiki.
Päädyttiin tällaiseen moderniin pallogrillin korvikkeeseen joka on kuulemma meleko helppohoitoinen.
Siellä ukot hokevat että työ tekijäänsä kiittää.
Että tällaista tänään.