Viestiketju: Verot 2011?
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 04.11.2011, 12:54
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
No ei nyt salaliittoteorioita, mutta kyllä varottaja vaan ihmeellisiä tulkintoja välillä kokeilee. Varmaan ihan siksi, että jos niihin ei reagoi, niin verottaja pärjää paremmin. Toki ne saa oikaistua, mutta itse on muistettava tarkistaa asia.

Esimerkki: Minulla oli jo vuosia mennyt verotus samalla tavalla ja oman auton käyttö hyväksytty matkakuluihin. Yhtenä vuotena sitten, kun verotoimisto oli taas vaihtunut, tuli ilmoitus, että matkakuluja ei hyväksytä, kun työnantaja on maksanut niin ja niin paljon verottomia kulukorvauksia. Soitin sitten asiasta ja olivat päättäneet kokeilla tulkita, että jos vaikka kilometrikorvaukset ja päivärahat olisivatkin muuttuneet sellaisiksi kulukorvauksiksi, että työntaja maksaa korvausta, että ajelen työpaikalle. No, se puhelinsoitto riitti korjaamaan asian eikä siihen ole seuraavissa verotuksissa tarttenut palata. Varmuuden vuoksi olen kuitenkin aina sen jälkeen maininnut, että verottomat korvaukset ovat kilometrikorvauksia ja päivärahoja asiakaskäynneistä.
Verotus ei ole mitenkään yksiselitteinen juttu, laki on tietyst aina laki mutta ei ole sellaisia yksiselitteisiä lakia, jotka sopii joka tilanteeseen. Niinpä lakeja tulkitaan aina tilanteen mukaan.

Ja pitää muistaa, että nykypäivänä tehokkuus on kova sana ja ei kaikkia peruspapereita edes käy ihminen läpi, menevät ihan tietokoneiden kautta. Tähän sinun tapaukseesi en osaa ottaa kantaa, kuulostaa kyllä vähän omituiselta. Mutta pääasia kuitenkin että huomasit asian ja sait sen korjattua.

Eli tarkkana saa jokainen ola veropapereiden kanssa.

EDIT: niin ja verottajallahan on joka vuosi joku "teema", eli jonain vuonna katsotaan tarkemmin esim. noita kilometrikorvauksia. Voisiko tapauksesi liittyä tällaiseen, ehkä...