Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonikki
Jos kitkalukkoperä löytyy niin sitten muista laittaa LS-lisäaineella varustettua öljyä jos perän kitkalukko vielä yhtään toimii. Eli varmaan samaa kuin voisi laittaa Hiacen kitkalukkoperään.
Etuperässä tuota LS-ainetta ei tarvitse tietääkseni. LS-aine antaa kitkalukon "kytkinlevyille" enemmän luistoa jotta levyt kestäisivät pidempään. Normaali öljyä käytettäessä kitkalukosta häviää nopeasti kitkaominaisuus liian kitkan vuoksi.
Jos on sen verran väljiä paikkoja että valuu jo nyt öljyt pihalle niin 10w öljyä suosittelisin. Talvella 10w on tosin kankeampaa kuin 5w.
Itsekkin Kingcabbiin vaihteistoöljyn vaihtoa suunnittelen. Harmaata oli öljy näillä näkymin eikä tietoa milloin vaihdettu. Lisäaineeksi joku semmonen tuubissa tuleva viskositeetin parantaja tms. Jäykillä kylmillä öljyillä heittää ykköstä ja kolmosta pois niin täytyy kokeilla ihmeainetta jos se notkistaisi vaihde öljyjä sen verran että pysyy kylmänäkin vaihteet paremmin päällä.
|
Ei näin. Taka-akseliin tosiaan LS-lisäaineistettu perä öljy. Sama tavara ku hiasen perään ku on käytännössä sama perä. Jos on vuotoja ni korjaa ne, Sit semmosta vaihteisto/perä öljyä ei ole kuin 5w tai 10w,75w/90 on synteettinen ja mineraali pohjainen on 80w/90. Niitä viskositeetteja ei oo kovin montaa eli ei ole erehtymisen mahdollisuutta. kun ostat esim. motonetin loota rasvaa löytyy siitä GL5 ja GL4 luokitukset joten käy laatikoihin ja periin paitsi takaperään jos orkkis lukko. Jos tykkää nesteen tuotteista ni neste.fi/voiteluainesuositukset niin asia avautuu. Sitte semmosta lisäainetta ei olekaan joka vaihtaa rikkinäiset synkat tai väljät laakerit joten en suosittele,on kokemuksia tojotan rasioista.