Hyviä ovat.
Hyvin vähän on tietoa pinnoitteiden käytöstä. On semmosia jotka lähtee porauksessa pois ja sit pinnotetaan uudelleen. Sit on semmosia joita ei voi porata,ei pysty terä. On rauta putkeen tehtyä piinoitetta ja alumiinin päälle tehtyä. Japsit esim. Nissan käytti jotain pinnoitetta joka oli hyvä,putket oli kuin uudet vaikka 400tkm ajettu. Eipä Tojotan putketkaan kulu juuri miksikään,kuulemma on nitrattu. Japsi moottori pyörissä on ollu eri pinnoitteita 80 luvulta asti ja KTM motskariin tuli nicasil niminen pinnoite vissiin -87 tai -88. Kotarin pinnoite kuori jos vähänkään leikkas kiinni. Mut yhteinen piirre crossi pyörän ja auton sylinteri putkissa on se et ei kulu juuri koskaan,mäntä on se joka kuluu. Sit jos porsii ni putkethan on entiset, mut ei oo mikään temppu putkittaa tai pinnoittaa uudestaan. Jos joutuu porsineen koneen remppaamaan ni se putkitus tai pinnotus ei lisää kustannuksia kovin suuresti ja sithän on hyvä. Eli taitaa kalleinta olla moniventtiilisissä kannen korjaus+nokat ja laakerit ja kellarin roippeet päälle. Ylipäätään jos ei oo tarvike osaa saatavana ni vanhan auton koneen remppaaminen tulee todella kalliikksi eli kone vikaista ässä mersua en ihan heti ostaisi,mieti mitä ne osat maksaa tähtitiskillä! 12 pyttyä!!
|