Rompe: molemmat käy ja kukkuu, mutta toinen saa toimia varaosasarjana ainakin alustan suhteen. Näihin saanee paloja vain volkkarikaupasta ja ohjaavat hinnalla näitä vanhoja hyötyautoja pois liikenteestä.
Shimanski: kalkun folkkari näyttäisi olevan vakio, eli lyhyt akselivälinen. En tiedä miten rungon jatkaminen yksittäistapauksissa nykyään menisi, mutta näitä 2950 -> 3650 jatkoja tehtiin sähkölaitosautoihin uutena kymmenkunta koripajan toimesta.
Laitoin maahantuojalle kyselyä vastaavuustodistuksesta, jos etuakselin yms siirtäisi lt 55 autoon, kun semmoinenkin löytyisi saman mittaisena, saisi rapiat tonnin lisää kantavuutta. Lt55 etuakselin kantavuus on 50 kg enemmän kuin lt45 vastaava, joten katsastus ei onnistu ilman maahantuojan paperia. Veikkaan että eivät vastaa/kirjoita mitään, kun nämä vanhat eivät ole kuin riesa uusien kauppiaille.
|