Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 30.10.2011, 18:00
Defender 110:n Avatar
Defender 110 Defender 110 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.11
Sijainti: Helsinki
Viestit: 72
Perusasetus

Viikko syyslomaa pidetty mökillä ja Defen kimpussa taas touhuttu.

Aluksi kuva sinkityistä ja pulverimaalatuista osista. Nämä siis jo autosssa kiinni. Ylhäältä alas, varapyöräteline, vahvistetut takatukivarret, valojen suojaraudat ja ovien saranat.


Sitten tuli asennettua etuakselille uudet sinkityt putkimalliset iskaritornit ja viimeinkin nuo jousien kohdistuskartiot. Samalla vaihdoin iskareihin polyuretaanipuslat.


Taka-akselille tuli asennettua taivutetut ja vahvemmat takatukivarret, sekä jousien kohdistuskartiot. Tukivarsiin ja takaiskareihin laitoin myös uudet polyuretaanipuslat.


Auto on massattu uutena ja massa on rungossa vielä suhteellisen hyvin kiinni. Muutenkin pohja on siisti ja ruosteeton. Jotta näin olisi vielä jatkossa, päätin tehdä alustalle uusintakäsittelyn. Homman aloitin puhaltamalla palkit paineilmalla sisältä puhtaaksi ja sitten pesemällä pohjan kuumavesipesurilla, jonka jälkeen auto sai kuivua muutaman päivän lämpimässä tallissa. Sitten rapsuttelin löytämäni ruostepaikat kirkkaiksi ja päälle sudin ruosteenestomaalia.

Varsinaisen suojauksen tein ammattilaiselta saamieni ohjeiden mukaan ja hyvillä aineilla. Aluksi pohja ruiskutettiin kauttaaltaan kotelonsuoja-aineella. Tämä pehmentää vanhan massan ja luo hyvän tartuntapinnan uudelle massalle. Samalla kotelosuoja tunkeutuu saumoihin ja koloihin suojaten ne hyvin.

Tässä pohja kotelosuojalla ruiskutettuna.


Kotelosuojan annoin kuivua vuorokauden.


Sitten päälle ruiskutettiin varsinainen alustamassa.


__________________
_________________
Land Rover Defender
110 Td5 Vm.2002
---------------------------
Vastaa lainaten