Viestiketju: Bj40 edic nappi
Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 29.10.2011, 07:37
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
Juu ja muistetaan, että B-pata on kohtuu heikko alakerraltaan niin en suosittele pyörittämään sitä ilman öljyjä hyvinkään pitkään.

Huono paineiden nousu viittaa väljään öljypumppuun tai muuhun vikaan voitelussa.
Pitäisi sen nostaa lämpimänä paineet suhtkoht heti startin jälkeen.

Nim: Bertan alakertaa vähän liiankin kanssa rassannut...
No, eipä aleta yleistämään!

Montako alle 20v/500 tkm alakertaa hajonnut vakio autosta?, ja ilman että on käytetty ilman öljynpaineita?

Itse tiedän aika paljon loppuneita b-moottoreita, ja lähes kaikissa ongelma on männän ohipuhallus, siis loppuun ajettuja tai kunnolla keitettyjä.

Toki se alakertakin on pettänyt, mutta lähes aina syynä on ollut öljynpaineiden puute TAI se, että Ei pesevillä öljyllä pikeentyneisiin koneisiin on pistetty pesevät öljyt, jolloin paska on lähtenyt irti, ja tukkinut suodattimen/ öljykanavan

Oliko eskimolla se bj sinapinvärinen bj?

Jos se on se vuosikymmenien takainen löytöni, joka kärsi pumppu/suihkuongelmista, ja taisipa kerran jäädä junan allekkin, niin ei sitä voi ihan hirveän löyhäksi moittia!

On nimittäin ainut auto, millä tiedän ajettu RASKAALLA polttoöljyllä!
(Taannoin siivosivat yhden laivan tankkeja, siis pesivät normaalilla mökkiöljyllä, ja sitä mustaa jätettä tankkiin ja menox!)
Oli kuulemma pakkasenkestossa ja suodattimen tukkeentumisessa ongelmia...

Ja siihen EDIC:n ohittamiseen:

Ei varmaan löydy liitintä, mutta normaali avautuva kytkin öljynpaineanturilta(siihen pienempään, ei mittarin anturiin) tulevaan johtoon, niin sillä ohittuu. p.s kun pistää 3-asentoisen kytkimen, ja maadoittaa tuon anturin, niin saa ajoneston , käy muutaman sekunnin ja sammuuu
Vastaa lainaten