Meillä on ollut parikin eri lauttaa Päijänteellä.
Ensimmäinen oli m/s Suorakulma.
Lauttaa tehdessä ei käytetty kertaakaan suorakulmaa ja sen se oli näkönenkin.
Ponttooneina oli 200l muovitynnyreitä, jotka ei ollut niin hyvin kiinnitetty.
Välillä saattoi yksi ponttooni kulmasta pullahtaa ulos.
No kerran se sitten saunaa lämmittäessä paloi.
Luojalle kiitos, että oltiin kaverin rannassa vasta lähtöä tekemässä ja kukaan ei loukkantunut tai kuollut.
Eli on hyvä pitää mielessä PALOTURVALLISUUS! Palaa nimittäin aika iloseen tollanen kuivasta rimasta tehty hökötys.
Toinen oli m/s Kulmarauta.
Tähän jo panostettiinkin ihan erilailla.
Ponttoonit piti tosin tehdä yhteen hitsatuista 200l peltitynnyreistä.(Edellisistä muovisista ei ollu paljoo jäljellä tulipalon jälkeen.)
No nämä tynnyrit ei tainnu kestää edes yhtä kesää.
Nimi juontaa juurensa valtavaan kulmarautojen käyttöön. Taisi olla suurin kuluerä koko lautassa

Moottorina toimi 15hv Terhi kauko-ohjauslaittein. Kauko-ohjaus oli kyllä loistojuttu.
Moottori taas oli perus Terhiä

Kaasarin kohot vuoti ja silleen.
Kumpikaan näistä ei ollut mitenkään rekisterissä.
Ainoa joka jaksoi valittaa oli sataman ravintolan pitäjä. joka hallinnoi myös vierasvene laituria.
Ei kuulemma ollut esteettisen näköistä, kun nuoret miehet saunasta hyppii alasti uimaan satama-altaaseen.
Eräs paikallinen poliisi lähti myös kerran pe-iltana työvuoron jälkeen saunomaan.
Oltiin siinä sataman läheisyydessä lillumassa, ku poliisi pysähtyi siihin rantaan.
No nehän alkoi meille sieltä heiluttelemaan.
Alko siinä meitä jo vähän jännittään, että mitäs ny!
Olihan ne kovin kiinnostuneita laitteesta.
Hetken laitetta katteltuaan "vanhempi ja viisampi" poliisi tokaisi, että pääsiskö saunomaan, kun tuo työvuorokin justiin loppuu?
Konstaapeli soitti siitä vaimolleen, että tuopas saunakamppeet ja pari packia olutta.
Tokaisi nuoremmalle konstalle, että ajelepas auto kamarille.
OT:ksi meni...