Näytä yksittäinen viesti
Vanha 27.10.2011, 21:25
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Thumbs down

Jos pidettäs kuitenkin Safarit erillään Cuppi-kisoista

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
juu, mulle ei tästä palkoja kasva, vaan jollekulle voip kasvaa ja siks kysyinkin et oikeenko tosissas kysyt

toi arpajaishomma on oikeesti paha, siinon tosi tarkat pykälät palkintojen arvosta suhteessa myytyihin lipukoihin, ja jos kaikki ei oo tasapuolisesti voitonmahiksissa kiinni, siitä saa älyttömän äläkän...

eli kaikki tai ei kukaan voi voittaa jotain on lähtökohtana turvallinen silloin kun jotain arvotaan, tai sitten myydyillä arvoilla mahis voittaa, mutta sitten kandee lukasta vaikkapa poliisin tai paikallisen ely-keskuksen sivuilta lisäohjeistusta kuka ja miten arpajaiset voidaan järjestää... (ei oo ihan simppeli, eikä halpa lupaprosessi)

nimim. almost been there - almost done that
Eihän kilpailussa myydä arpoja vaan palkinto/palkinnot arvotaan osallistujien kesken. Ei näitä tapauksia arpajaislaki koske.
Riippuen sitten siitä ovatko Safaroijat kilpailun osallistujia vai ei niin ratkaisee pääsevätkö mukaan arvontaan vai arvotaanko palkinto pelkästään cuppia ajavien kesken.

Yleisenä periaateenahan on, että kaikki osanottajat osallistuvat arvontaan, mutta nythän kiistellään siitä onko tasapuolista jos toiset maksaa tuon esitetyn 70 euroa ja toiset saa pulittaa 140 euroa vaikka järjestäjällä on sama työ (ehkäpä suurempikin kun joutuu mahdollisesti erikseen "rakentamaan" ne helpommat reitit) tehdä kisa näille halvemman maksun maksaville kisaajillekin.
Jos taas Safaroijat maksavat pelkän ajelumaksun (vaikka etsivätkin niitä rasteja) eivätkä osallistu itse kisaan niin voisihan tuon ratkaista siten että arvotaan kaksi erikoispalkintoa, toinen kisaajien kesken ja toinen "halvempi" Safaroijien kesken. Muita palkintojahan siihen luokkaan ei jaetakaan .

Muuten olen kyllä sitä mieltä että safarit safareina ja suunnistuskisat erikseen. Kyllä kisaajilla siellä metsässä on muutenkin riittävästi haasteita ettei tarvitse vielä safarilaisiakin ajourilla varoa ja väistellä
Vastaa lainaten