Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 27.10.2011, 10:53
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.665
Perusasetus

Noniin.... Projekti on edennyt astraalitasolla enemmän ja vähemmän.

Seuraavaa on tehty:

Koneelle juotettu öljyä ja pyöritelty kammesta, niin männät oppii pomppimaan ylös-alas..

Paperihommia selvitelty siihen malliin, että mikäli ei historiateidoista löydy auton alkuperäistä rekisterinumeroa tai todistetta siitä, että ko. pirssi on joskus ollut Suomen kilvissä, joutuu makselemaan hieman autoveroa. Veron määrää ei kukaan vielä osaa sanoa, mutta tuskin kovin suuresta summasta voidaan puhua. Eli maksimissaan jonkun satasen. Todennäköisimmin muutamia kymppejä.

Eli mitään tämän suurempaa ei ole vielä tapahtunut, mutta tarkoitus olikin, että tuon kanssa ei turhaa työtä aleta tekemään. Kilpiinsaannin edellytykset selvitetään ennenkuin mitään muuta tehdään.

Mutta jotain kumminkin. Auton vaihdelaatikko on mitä suurimmalla todennäköisyydellä alkuperäinen. Kone on vaihtunut todennäköisesti 50-luvulla ja se alkuperäinen "siamilainen" on kadotettu ties minne. Moottori on edelleen 2-litrainen, samalla tavalla kuin alkuperäinenkin on ollut, mutta sillä erotuksella, että itse kone on vahvempaa tekoa. Se alkuperäinen mottihan on ollut 1.6sesta poraamalla kasvatettu 2-litrainen ja siltä osin vissiin heikko, joskun harvinainen kapistus.

Rungon kävin hieman tarkemmin läpi, eikä sieltä edelleenkään mitään kovin kamalaa löytynyt. Esimerkiksi reikiä ei löytynyt toistaiseksi lainkaan. Eli ilmeisen terveen oloinen se on siltäkin osin.

Suunnitelmia on kehitelty siihen malliin, että autoon ei todennäköisesti pultata ensimmäistäkään ylimääräistä valoa. Eli mm. suuntavilkut, joita tuossa ei alunperinkään ole ollut, tehdään ns. jenkkityylillä jarruvalolle ja etuparkille.

Mutta näin tälläerää.

Viimeksi muokannut Nalle : 27.10.2011 11:01
Vastaa lainaten