Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 26.10.2011, 23:31
pkarlstedt:n Avatar
pkarlstedt pkarlstedt ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.04.05
Sijainti: Riihimäki
Viestit: 470
Perusasetus

Juu, kyllä selvisi, mistä on kysymys


Onhan se kieltämättä aikamoinen ongelma, jos ei juurikin omasta tallista löytyvällä autolla voi muutoksitta osallistua ja kevyesti kruisaillen voittaa.

Toisilla menee osallistuminen ja voittaminen sekaisin: Ei voi osallistua kun ei ole kilpuria. Ei voi osallistua kun pitää ajaa niin pitkään. Ei voi osallistua kun ei saa hakea vaarallisia rasteja.

Jaa ei vai?

Epäilyttää vähän tuo palkintojen merkityskin. Palkintoja saavat aina samat tiimit - eikä siinä mitään. Minkäs teet jos ole hyvä saati paras. Ei tämä mitään tuuripeliä ole. Mutta moniko niistä tiimeistä käyttää kaiken sen ajan, vaivan ja rahan, mitä menestys vaatii, nimenomaan tavarapalkinnon kiilto silmissä. Se on hieno kiitos tehdystä työstä, mutta halvemmalla saisi kaupasta, ja helpommalla.

Onkohan se nyt aivan selvää, että notkahdus suunnistuskisojen osanottajamäärissä on kelvottomien cuppisääntöjen ja -luokkien syytä? Tai onhan se sitten, jos poisjääntien syynä on se, ettei jokaiselle ole tarjolla sellaista luokkaa, jossa kaikki muut olisivat huonompia. Liekö sama syy trialin puolellakin? Onko safarointi-innokkuus sitten entisellään? Osaisiko joku safarijärjestäjä kommentoida?

Voisiko olla niin että autoilusta yleisesti ja harrasteautoilusta erityisesti on tehty ja tehdään niin perkeleellisen kallista ja hankalaa että kaikki normijärjellä varustetut ihmiset lopettavat sen sovinnolla?

Hieno juttu että on käyty tässä suunnistuskisoja pelastamaan. Mukavimmin se käy omasta nojatuolista mutta parhaiten lähtemällä itse osallistumaan - ajamalla tai järjestämällä. Ja jos kaluston tekninen epätasaisuus kovin harmittaa, voi olla hyvä idea vaihtaa vaikka halmaan tai johonkin kivaan korttipeliin.

- p
__________________
Life's a bitch,
and then you don't die.
- Vanha vampyyrisananlasku
Vastaa lainaten