Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 30.03.2004, 11:59
Turbo Turbo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.01.04
Sijainti: Vaasa, Finland.
Viestit: 193
Perusasetus

Kyllä se on suositeltavaa laittaa öljynlauhdutin turbokoneeseen. Turbon laakeri nimittäin lämmittää öljyä aika paljon. Dieseleissä ei aina ole vakiona lauhdutinta mutta turbon kestävyyden kannalta sellainen on hyvä laittaa. Bensakoneessa taas pakokaasujen lämpötila on huomattavasti korkeampi, jopa niin että koko pakosarja, turbo ja osa pakoputkea hehkuu punaisena kun ottaa kaiken irti koneesta! Tällöin öljynlauhdutin on jo pakko. Jos öljy on liian kuumaa niin se palaa kiinni turbon laakereihin, viimeistään silloin kun sammutat koneen.
Helpoin tapa on laittaa "ryöstölaippa" lohkon ja öljynsuodattimen väliin josta lähtee linjat lauhduttajalle.


LandCruiser HJ61
Hilux 4x4
Vastaa lainaten