Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -sami-
Juu ihan asiaa, mutta. Jos toi mieheistö asia muutetaan niin siinä oltava kohtuu pitkä siirtymä. Nyt moni tiimi ja auto muokattu nykysäännön mukaan. Noin merkittävä muutos tarvitsis tietää todella hyvissä ajoin. Mekin mietitty ottaa kolmas pyörä mukaan ja se vaatii aika isoja muutoksia meidän autossa. Tuskin ollaan ainoita. 
|
2 hlön teameja voisi kokeilla ensin siinä mahdollisessa harraste/entry-luokassa, ja jättäisi muiden luokkien cup- säännön ennalleen tässä vaiheessa. Eli jos teillä on jo Cup-kilpuri olemassa, niin mitään vahinkoa ei synny, jos sääntö koskisi vain sitä harraste/entry-luokkaa (ja ajaisitte edelleen siinä cup-luokassa, jossa tähänkin asti).
(Reply koskien punakilpisyyttä ja talousnäkökulmia)
Pelkästään harraste/entry-luokassa punakilpisyys ei
välttämättä tuo kustannussäästöä,
jos nimenomaan olisi tarkoitus aktivoida ne maastokelpoiset autot, jotka ovat muutenkin liikenteessä -eli joista joka tapauksessa maksetaan katsastukset, verot, vakuutukset. Ja näitä on paljon. Monilla on kilpurin veto/huoltoautonakin tähän konseptiin sopivia pelejä, juokseehan niistäkin maksut koko ajan (ja kilpurin punakilvet päälle). Jos harrastajamäärät ovat tippuneet talouden epävarmuuden takia, niin eikö se nimenomaan olisi lisämotiivi tuoda harraste/entry-luokka, johon voi osallistua käyttö/safariautolla, kohtuullisen kokoisilla (eli myös hintaisilla) renkailla (jotka siinä jo mahdollisesti ovat muutenkin alla)? Olemassa olevat cup-kilpurit ovat asia erikseen, mutta niillehän on jo luokkia tarjolla. Itse en oikein ymmärrä konseptia, jossa osallistutaan kilpailuun, mutta ei sitten kuitenkaan kilpailla -säästää osallistumismaksun, kun ajelee vaan safareita, jos ei ole tarkoitus kilpailla? Noh, toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, ei siinä mitään.
Ratapuolelta voisi lisäksi tuoda käyttöön säännön, jossa vastaavaan entry-luokkaan osallistuva voidaan tulosten perusteella "pakkosiirtää" ylempään luokkaan seuraavissa kisoissa (tässä tapauksessa johonkin cup-luokkaan), jos tulokset ja kalusto ovat "liian" hyviä: esim. pisteraja tai menestys suhteessa Cup-luokkiin. Ja siitäkään ei olisi kilpailijalle merkittävää haittaa: jos kerran olisi pärjännyt ylemmässäkin luokassa, niin silloin voi myös kilpailla siellä. Jostain syystä ratapuolellakin on kauhea tunku entry-luokkiin, lähes ammattikalustolla ja (entisten) ammattikuljettajien voimin. Tämä hidastaa sitä, ehkä.
Siihen ajamalla-kisapaikalle-ajatukseen en usko 100%:sti itsekään, juuri siitä syystä, että aina löytyy ihmisiä, jotka lähtisivät käyttämään sen säännön porsaanreikiä. Olipahan nyt kuitenkin ajatus sekin.
Ehkä tässä ketjussa olisi (sittenkin, vaikka itsekin sotkin cup-lörinää tänne, pahoittelen) paras keskittyä siihen harraste/entry-luokka keskusteluun, menee muuten sopat (vielä enemmän) sekaisin? Cup-keskusteluun (olemassa olevien luokkien osalta siis) voisi avata jonkun oman ketjun, ellei ole jo?