Kun lähdetään ajamaan 24h cup-kisaa niin tiimin pudjetti on pyöreesti +500e jo 2 hengen miehistöllä. Siihen jos laitetaan mukaan huolto+ lisää väkeä niin hinta nousee helposti tonnin pintaan. Ja kaupan päälle mahdolliset ansiomenetykset kun se perjantai on otettava vapaata siirtymistä varten. Nykysysteemillä jos haluat menestyä (3 ekaa sijaa) niin auton pitää olla jo kohtuullisesti rakennettu tai sit semmoinen mitä ei tarvitse varoa millään viissiin jos/kun patinaa tulee kisan aikana. Niin ja huoltotiimi on "välttämätön" koska autosta ja ukosta otetaan kaikki irti.
Ehkä olisi asiaa pyöriteltävä myös tältä kantilta eli onko kilpailun pituus ja aikataulutus hyvä jos houkutellaan uusia tiimejä jotka eivät ole halukkaita panostamaan nykyisen systeemin vaatimusten verran?
Suomi on täynnä kilpien välissä olevia vakioajoneuvoja joissa on 31-33-35 kumit, 0-1 vinssiä ja kiinnostunut kuski. Ehkä jopa palkkihelmat ja jotain muuta pikkuherkkua. Mitä tarjota tälläisille "potentiaalisille" kilpailijoille että ne lähtisivät kokeilemaan suunnistusta?
Ei varmaan ole mielekästä tarjota nykyluokituksen mukaista vaihtoehtoa eli sinne vaan sekaan ajamaan kilpaa loppuun rakennettujen vehkeitten kanssa.
Miksi siis lähteä kisaamaan jos ajattelee valmiksi että tämä on hävitty?
Maksaa siitä riemusta 140e? +muut kulut?
käyttää siihen 3 päivää?
Tänävuonna noin 50 tiimiä on ollut leikissä mukana mutta jokuvuosi takaperin +100 tiimii. Eikä nelikkoautot ole varmaan vähentyneet kuitenkaan maasta.
Onko tämä Ristiinan safarisysteemi pelastus?
Tälläisiä aivopieruja tänäiltana. Kiitos ja anteeksi.
|