Viestiketju: Putkentaivutin
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 20.10.2011, 15:16
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Toihan on kanssa tuollainen putkenrypytin, eikä taivutin

En vieläkään pysty käsittämään, miksei Suomesta saa kunnollisia putkentaivuttimia valmiina? Tai miksei kunnon notchereita löydy mistään, paitsi jenkeistä? Noita kunnollisia taivuttimia missä lesti seuraa putkea yms. on tarjolla jenkeissä pilvin pimein, mutta vituttaa maksaa niitä kuljetuskuluja tänne. Aina voi itse tehdä, mutta ei jaksaisi nähdä vaivaa kun valmiita vehkeitä on olemassa. Eikö ole eurooppalaista valmistajaa joka tekisi kunnon taivuttimia kohtuuhintaan?

Vai käyttääkö tosiaan porukka yleisestikin noita putkenrypyttimiä? Ittellä on Atakonin iso quick bend, eikä sekään ihan parhaasta päästä ole kun sekin pikkaisen lyttää putkea sisäkehältä.
Pitääkö olla sellainen käsin käytettävä,siis sellainen jossa taivutinta vedetään käsin ja lesti liukuu putkea pitkin,siis tällainen?
Tuollainen on käsikäyttöisistä,mukaanluettuna tuo rypytin,parhaimpia mitä olen itse käyttänyt. Töihin ostettiin jostain työstökone tms. firmasta tuollainen,maksoi jonkun 400-500€ alvin kanssa ja lestejä oli mukana 100mm asti,eihän tuollakaan rypyttämättä ohut seinämäistä taita mutta paremmin kuin tuollaisella tunkilla,ainut että hukka määrät kasvaa ja mutkao on pitkiä. Sisätuurna taivutin olis kova sana,maksaa vaan sen 100k€
Tuollaisen oli masinistien sivuilla joku värkännyt,siitä mallia ja itselle samanlainen

Viimeksi muokannut Nuhapumppu : 20.10.2011 15:20
Vastaa lainaten