Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
^ tuo, kyllä. Toisaalta Super88 kittejä tekeviltä firmoilta saa tilattua ne vetarit juuri haluamallaan pulttijaolla niin ei tartte edes speicereitä, ja silloin levenisi akseli ~40mm (= lähes samanlevyinen kuin XJ:n orkkisakseli).
Itselle silloin aikanaan hommasin Fordin 8.8:iin Fordin omat levyjarrut, ne oli Mustang GT:n versiot. Ne ainakin pelitti hyvin eikä ollut jarrutehossa valittamista edes 35" renkailla. Eikö vain olisi helpompaa käyttää saatavilla olevia osia mitkä on "bolt-on", eikä tarttisi kaikkea mahdollista vaihtaa ja sekoittaa monesta eri autosta?
|
Joo kaikki vaihtoehdot otetaan kyllä huomioon nyt kun mitään peruuttamatonta ei ole vielä tehty. Tallista löytyy nyt täydelliset Ford 8.8 levyjarrut sekä niihin ja XJ:n koppaan suunnitellut vaijerit. Pari ongelmaa tullut mieleen noista Fordsonin jarruista. Ensiksikin taas jäisi käsijarruksi rummut, joiden puhdistamista inhoan yli kaiken. Toiseksi akselin liikeradasta vaikuttaa tulevan niin laaja, että vaijerien pituus alkaa rajoittaa joustoa. Jarrukilpien kääntämien puolelta toiselle, jolloin vaijerit siirtyisivät akselin yläpuolelle, vaatisi sekin jonkin verran askartelua.