Käväsin tuollaista katsomassa motorpowerissa. Vantaalla ei ollut, mutta myyjän mukaan ne yrittää saada nelivedon kilpiin. Ongelmana on kuulemma paino. Painaa liian paljon L7 ajoneuvoksi. Seuraavaksi suunta kävi Espoon myymälään. Siellä taas myyjä sanoi että 4-vetoa edes yritetä kilpiin. Ostat takavedon ja sulle myydään 2000€:lla mukaan nelivedon kilkkeet. Asennat ne itse ja leimaa varten otat ne aina pois. Kuulemma nelivetoa ei hyväksytä L7 luokkaan. Tosin nuo mönkijät käsittääkseni on L7-luokan laitteita.
Neliveto on toteutettu jakolaatikolla. Nämä mallit mitä nuo myi eivät eroa toisistaan millään tavalla. Oli sitten takaveto tai neliveto. Ainoa ero on tuo etupään veto toisessa. Eli maavara on vakiona tuo 270mm ja 4-lovinen laatikko. Myyjä sanoi että gps:n mukaan laite kulkee 100 vauhtia. Donitsia polttelee iloisesti. Moottori on 3-pyttynen 800cc ruiskukone. Taka-akselin päällä. Etuakselin päällä on bensasäiliö, syyläri, pesunestesäiliö ja jarrutehostin. Ohjaustehostin tuntuu tuossa aika turhalle. Ainakin paikallaan se tuntui aika helpolla kääntyvän. Koe-ajoa ei voinut tehdä kun akku oli zippi. Moottoriin pääsy on tehty vähän vaikeaksi. Ensin otat vararenkaan pois, sitten vararenkaan telineen ja sitten pääset "konepellin" ottaan pois. Hieman yllättäen tuo peli ei ole tehty muovista vaan pellistä. Levikkeet on muovia. Koko laite on rungon päällä. Joten jos haluu tehdä wannabee korotuksen niin koppaa on todella helppo nostaa rungolta. Pohja on myös rungon alta ihan tasainen, joten panssari on todella helppo tehdä. Yllättäen kiinalaiset on myös tunkenut rasvanippoja joka paikkaan, mikä on ihan positiivinen yllätys. Iskarit on helppo vaihtaa parempiin. Alusta tuntui vähän jäykältä, mitä siinä paikan päällä sitä kokeili.
Jostain pitäisi kehittää lämmityslaite tuohon. Siinä ei ollut minkäänlaisia ilmakanavia tuulilasiin. Voi vähän mennä huuruun jos rättikatto päällä ajelee. Tuon vois varmaan toteuttaa jollain Pajeron lisälämppärillä? Kuitenkin nestejäähdytteinen laite niin tuollaisen lisälämppärin saa siihen kytkettyä ja siitä tekee vaan ilmakanavat lasille ja puhallin päälle.
Mut oli kyllä ihan pirun magee laite. Pitää vielä loppuviikosta käydä koe-ajamassa tuo.
Niin ja tuo ei tarvi kypärää ajossa. Kuulemma tuo kiinteä kylki on sen verran korkea, että se täyttää jotkin kriteerin ja katon päällä on turvakaari. Tämän selvityksen oli jotkun viranomaiset antanut. Tosin itse haluaisin saman selvityksen kirjallisena, ennen kuin lähden ajeleen. Myyjän mukaan tuo pysäytetään melkein aina liikenteessä ja ihan vaan sen takia kun poliiseja kiinnostaa tietää mikä ihmeen laite on kyseessä.
Jos kevääseen jaksaisi odotella niin vois ostella tuollaisen

Jos ne siihen mennessä olis saanut nelivedon kilpiin.