Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja artsi777
Tietty soan yhteydessä voi vaihdella jouset uusiin, ni ei tarvii tosiaan jumpata niitten vanhojen katkenneiden lehtien kanssa, on totta ettei lähes kolmekymmentä vuotta vanhat latit kestäkään yhtäkkiä kun joutuvat taipumaan
En tiedä miten sinä ajat, muttei mun ainakaan oo tarvinnu ohjausvarsia oikoa ,kun ne on kerran tehty kunnolla
Juup ja lukot on myös ihan hyvät olla muuallakin kun ovissa....
|
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja artsi777
Totta on tämäkin, mutta samalla kun noitten kierre muutosten kanssa touhuaa, ni heivaa suikan omat akselit mäkeen ja laittaa tojotalaiset tilalle , ni sitten ne kestää myös ajoa lukot päällä 
|
Mutta kandeeko spoaan laittaa uusia jousia? Varsinkin kun niiden pitäisi olla melkeen suorat. En mäkään ole hirveesti ohjausvarsia ole oikonut, mutta jos spoan tekee oikein ohjauksen osalta niin osathan on käytännössä samat hi-steer palikat kuin kiekura hommassa. Ei siis säästöä siinäkään asiassa. Multa ei ole koskaan poikennut yhtään jousta sen takia että olisivat taipuneet liikaa. Aina joka kerta mennyt kun tullut jousen päähän kunnon osuma.
Eikä mulle ole kukaan kertonut että miten muka spoa joustaisi yhtään enenmän kuin alkuperäinen asetelma? Jos vertaa korotusjousta, alkuperäisessä kunnossa olevaa jousta ja spoa kelvollista suoraa käytettyä latia niin sitten varmasti löytyy eroja. Mutta se etä onko jousi akselin ylä tai alapuolella ei kyllä vaikuta sen liikeratoihin.
Ei se toyota akseli swappikaan huono idea ois. Silleenhän sais välityksetkin paremmiksi. Meillä on kyllä kohtuu hyvin kestänyt sammyn aleksit. Onhan niitä mennyt mut oikeastaan vika ollut aina kaasuttajassa. Eteen ajattelinkin nyt laittaa ameriikan hipot (lupaavat 35" asti takuun). Uskoisin että metsästys/terapia käytössä kestää kyllä ihan 413 puikotkin jos on joku muu kuin kemppilukko.
Kiekura muutoksessa ei tarvis edes tractionbarsseja rakennella.
Mutta alkaa menee jo offtopickiksi.
-sami-