Viestiketju: Portaali rankku
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 26.03.2004, 08:48
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Perusasetus

Moi,

> Kehtaako udella mitä moisen komistuksen rakentaminen maksoi?

Taisit just kehdata? :-) Joo, ei se mikään valtiosalaisuus ole.

Akselipari maksoi 16000sek, eka vannesatsi 1200sek ja toinen 300e, 230e lauttalippuihin, reippaasti kolmatta tuhatta kilsaa autolla (Oulu-Helsinki-Oulu rangella ja Tukholma-Uddevalla-Tukholma plus Turku-Helsinki sillä super-susukilla).

Niin ja offivarusteen työ tietty maksaa kans jotain, siitä on sovittu könttähinta, aiheesta kiinnostuneet voinevat itse kysellä tarjousta KooPeeltä. Safarirenkaat ovat tonneroisen.

Eli kyllä siihen muutama euro menee, mutta mitä todennäköisimmin olen lopputulokseen enemmän kuin tyytyväinen, jonkinverran riippuu ajokäytöksestä kadulla ja maantiellä (niin, auto on edelleen aikakin periaatteessa ja teoriassa myös meidän perheen kakkoskärry, eli tällä haetaan kaupasta maitoa ja viedään lapset harrastuksiin) ja jarrujen toiminnasta, mulla on jonkinsorttinen ennakko-asenne rumpujarruihin varsinkin rangen omien loistavasti toimivien pysäyttimien jäljiltä, mutta toisaalta noita volvon jarruja on kehuttu hyviksi rumpujarruiksi, joten saapas nähdä.

Ja vaihtoehtona olis voinut olla arpit (vajaa pari tonnia sarja), vahvemmat vetarit (???e), himmelit korotukset ja "isot" renkaat, olis varmaan tullu maksaan kuitenkin vähemmän, mutta niinpä olis lopputuloskin jäänyt vajaaksi tästä porttaali-vaihtoehdosta, ja varmaan aika reilusti. Luultavasti tämä volvon akseli on (reilusti?) kestävämpi kuin mitä roverin akseleista ikinä saa, ja porttaalikorotus tulee vielä ikäänkuin "kaupan päälle".

Jakolaatikon harvemmat rattaat vielä jotain kustantaa, mutta tuskin paljon. Ja pitäähän sitä ostaa vielä alipaineletkuakin muutama metri, ja ehkä joku saapin vanha alipainekello, jos rangen oma pienehkö pallo ei tunnut riittävän.

-Paavo

Vastaa lainaten