Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy
Keskipakovoima hoitaa sen rasvan tasaisesti joka puolelle, ja sitä rasvaahan menee sinne ristikosta riippuen 1-4 painallusta/ kerran vuodessa. Eli silloin kun ekasta kupista tirsahtaa yhtään rasvaa läpi niin silloin sitä on riittävästi. Maasturi kokoluokassa 1-2 painallusta riittänee.
|
Totanoin, nyt kun se rasva menee sinne yhteen kuppiin, niin mikä keskipakovoima imasee
sen rasvan kupista ja painaa seuraavaan? Kyl se pysyy siellä kupissa johon on mennyt.
Kyl mulle on opetettu ja olen sisäistänyt että rasvaa painetaan niin kauan kunnes tulee
"puhdasta" rasvaa ulos. Kyl laaturistikoissa on semmoset tiivisteet et ne palautuu, on tätä
zoomailtu jonnoinverran.
Liussa voi hyvinkin tapahtua tämmöstä keskipakovoiman aikaansaamaa tasottumista kun
"halkaisijaerot" on pienet.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy
Ja kun niitä ristikoita vaihtelee niin merkkaa ne nippojen suunnat hyvin varsinkin jos niihin on joskus saanu sitä rasvaa menemään...
|
Nyt en tajuu?
Siis periaatehan on että nippa laitetaan siten että kun kardaani välittää
voimaa, nippa on "puristuvalla" puolella. Eli ennen sitä kuppia joka on esimerkiksi
perän yokessa kiinni. Nyt en tiedä onks merkitystä, mutta V8 puolella näin tehtiin,
mut siellä tehtiin paljon kyl muutakin jolle ei löytynyt ihan selkeetä faktaa.
GKN ristikoissa tulee mukana hieman pitemmät nipat.