Aloitin itse saman homman puolitoista vuotta sitten ja tänään olen saanut auton lopultakin katsastuskuntoon. Auto on Campo -92 2.5
Oli kyllä kovaa meininkiä kun ostin tosiaan tollasen campon aikoinaan juuri leimattuna ja ajoin sillä vajaan vuoden ennenkuin nyppäsin lavan pois ja sitten paljastui totuus "tutusta katsastusmiehestä".
Polttoainesäiliön kohdalta puuttui koko rungon sisäpuoli metrin matkalta, siis täysin auki ei mitään pellin rippeitäkään missään. Nuo poikittais palkki/putki olivat molemmat ruostuneet poikki sekä lavan molemmat kannatukset keskeltä ja takaa olivat irti. Hytti lepäsi takaosastaan rungon päällä kun oli nekin kulmakannattimet lähteneet kävelemään. Lisäksi meisselin sai lykättyä läpi lähes mistä kohtaa halusi taka-aisojen kohdilta. plus sitten vielä että oik. vetoakselissa ei ollut kumpaakaan suojakumia eikä myöskään alapallonivelessä. Pääsi kyllä syvä huokaus... Kaiken lisäksi vielä vedin tolla autolla trailerilla 520 bemarin noin 30km matkan, ihme ettei ole kahdessa osassa..
Hitsasin koko rungon uudestaan 3mm paksusta raudasta vanhan rungon päälle ja hytin kohdalla kiinni vanhaan runkoon joka oli vielä jonkunlaisessa kunnossa ja jatkoin siitä rungon alapuolelta uudella pellillä aina keulaan asti. Aisojen päästä sisälle jäteöljyä/massaa pitällä letkulla ja ruiskulla niin että tietää..
Ei ole nyt kuvia näyttää mutta lavan muokkasin siten että kanttauksen kohdalta vedin rälläkällä helmapellit pois alusta loppuun ja hitsasin siitä kulmaraudan lavan pohjaan kiinni. Muovinen lokasuoja vaan takarenkaan eteen niin täydestä menee. Eikä ole ainakaan ruostuvia pellejä maan lähellä...
Että tutunnäköistä touhua on.. =)
|