Ostin tossa toissaviikolla enimmäisen maasturini, jota olen himoinnut viimeset 10 vuotta. Auto on -90 pitkä 2.5tdi ic pajero, kun on tota perhettä ja kuljetettavaa...
Ihmettelin ajellessani lämpömittarin matalaa lukemaa, noin 2mm yli sen alhaalla olevan viivan, eli asteikossa alle 1/4. Veikkasin että termostaattihan se on vaihdettava. Uusiks vaan, vakiomallinen termari tilalle ja kas, edelleen näyttävi mittari matalaa lämpöä. Tarkastin sitte että mittari pelittää, eli oikosulussa nousee viisari tappiinsaakka, anturi vaikutti ehjältä.
Pahvia puolen syylärin verran, ei vaikuttanu asiaan, ainakaan sanottavasti.
Lämppäristä tulee kyllä lämpöä, kun laittaa täysille lämmön ja puhalluksen puolelle teholle, autossa tarkenee.
Kun ei oo kauheesti kokemuksia diesel-moottoreista, niin
kysyin paikallisessa mitsu-liikkeessä asiasta. Siellä sanoivat että mittarit näyttää vääriä lukemia, jos oikein ymmärsin, usein.
Täällä kun tiedetään ihan varmasti oikein tosihyvin, niin mikä se oikea käyntilämpö on näillä -2-10 asteen pakkasilla.
Nii, ja onks 2kg passeli öljynpaine lämpimällä koneella?
Kiios jo etukätöseen
-okkiM