Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 07.10.2011, 22:41
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -sami- Näytä viesti
Mikä nyt sitte on tavallinen e-kortti? Tollanen yhdistelmä tarvii ce:n koska kärry on painavampi kuin veturi. c1e riittää painojen puolesta muuten mutta sillä pitää aina veturin olla painavampi kuin kärry.

Tota yhdistelmää kun ajaa c1e:llä niin kortti pois mut ce:llä ei mitään.

Alle 750kg kärryä saa vetää jos saa ajaa veturiakin.
Siis näin karua tämä kortti vaatimus on:
-Minä sain AB:n perään e:n leimaverolla, siis muutaman tuopin hinnalla.
-ajoin c:n tuon ab:n päälle, ja saan vetää kuorma-autolla o1-luokan peräkärryä, siis max 750kg
-kun haluja olis ajaa kärrykortti, siis tuon ABeC -> ABeC1eC(?menikö oikein), niin sais vatää kuorma-autolla kärryä (siis kevyt Ka:lla "jarrullista" kärryä)

MUTTA:

mutta tuolla 25v vanhalla HJ:lla saan vetää ABe kortilla veturin otteen mukaan
3500 kg:n kärryä, vaikka kilot täynnä, ja Be kortilla

jos minulla olisi tuo ABeC1eC kortti, niin noilla OMAPAINOLTAAN alle 3500kg
kuorma-autolilla en sais vetää edes tyhjänä tuota 3500kg kokonaismassalla
olevaa traileria
Jos tuo traileri ei olis hirmu leveä, niin isän wv golf:lla sitä sais vetää, ja vielä "kinttaat" kyydissä
JOS kärryn kokonaismassa on suurempi kuin C-veturin omamassa, niin täyskokoinen rekkakortti (BCE)! siis 2600kg painava k.a chevy ja tyhjä 500kg painava traileri (kokonaismassa 2700kg) vaatii Täyden BCE kortin! ABC1eC ei riitä
Vastaa lainaten