Lainaus:
quote:
Kylläpäs nyt on helppoa tehdä yli 400hv vapari.Kuinkas monella vaan mahtaa vetessään todellisia tehoja olla yli 400hv.Puheita ja ameriikanlehtien palstoilta noita näyttää löytyvän.Pitäis 430hv tehoilla irrota 402m matkalla 180km/h loppunopeus,onko joku tällä palstalla päässyt näihin nopeuksiin 350 vaparilla koskematta alakertaan eli puristukset n.10:1?
|
Muutama huomio...
Ei 400hv mikään ongelma ole 350:tä...siihen riittää kohtuu pienetkin kannet (AFR 180->, Edel. perf.rpm, pro lightning yms) ja imusarjaksi miniram tai joku singleplane ruisku (Accel pro-ram, Edel victor efi yms nämä siis ruiskukoneissa, kaasaripeleissä käy hyvä dual plane esim Edel. perf. air gap)ja nämä hengittämään noin 230-240 .050 rullanokalla ja peltisarjoilla.
Avot...siinä se 400hp ja vähän päälle...ja näitä kyllä löytyy suomesta enemmän kuin yksi.
Lainaus:
quote:
Ja mun laskujen mukaan kustannukset yli 400hv vaparista nuosee kyllä reilusti yli 4000e,eli samoihin kuin tuo ahdinsarja.Kannet 2000e,nokka ja nostajat 1000e,imusarja,peltisarjat+muut lelut reilusti yli 1000e.Ja kyllä sen lootan saa kestämään 400hv ja 600nm aika helposti,mutta enemmän jos tulee tehoja ja vääntöä,niin ainakaan takuuta ei saa miltään korjaajalta.Toki jenkkilässä ovat art carrin pojat oppineet rakentamaan 700sta kestämään vaikka mitä,mutta alle 2500euron siitä ei selviä.Itelläni on tci:n competition 700 ja kaikki mitä vaan osaavat täällä tehdä on tehty,silti vaan on hajonnut jo kerran.
|
Kyllä ton tekee kaasarilla alle 4k...ruiskulla toki enemmän.
Huom ei ole oikein järkeä asentaa pelkkää ahdinsarjaa koskematta noihin samoihin osiin kuin vaparia rakentaessa eli käytännön kunnon ahdinkoneen rakennus sisältää tuon vapari rakennuksen + alakerran vahvistuksen eli hintaa tulee noin aika lailla lisää...
Th 700:n kestäminen kyseisessä koneessa onkin sitten kiinni käytöstä ja onnesta...
Itse kyllästyin TOTAALISESTI sen heikkouteen ja tein varman ratkaisun asiaan...vaihdoin ZF6 speediin...
Tässä oma versioni
http://www.geocities.com/jussikosonen/corvette.html
Jussi
Note! This message was posted anonymously!