Voiman peräänhän sä haikailit? Eli siis silloin puhutaan väännöstä ei niinkään tehosta eli hepoisista. Kyllä melkein lähtisin tutkailemaan Volvon moottoreita ja hakisin mahdollisimman piitkäiskuista konetta. Monesti pitkäiskuiset on vääntäviä ja sopii siks offi käyttöön paremmin. Yks keinohan on mennä autokauppaan ja ottaa autoja koeajolle. Tosin moni henkilö/farkkuauto kulkee pirusti, mutta sama kone maasturissa tuntuu laiskalta. Me ku kateltiin paperilta, että Alfan 3 litran V6 pannussa on noin samat hevoset, ku Chevyn 350cid pannussa ja aateltiin, että sehän siis kiikuttaa hyvin maasturia. Väärin....kyllä kiikuttaa, mutta vasta jostain 4000rpm jälkeen alkaa tapahtumaan, mutta silti vääntöä puuttuu. Sen huomaa parhaiten vaihtaessa isommalle, ku tuppaa puutumaan. Ite kyllä suosittelisin siirtymään noiden V-koneiden perään.
Tuoreimpia dyno tuloksia yhdestä maasturin V8 koneesta 98e gasolla:
625hp/5800rpm ja 875Nm/3500rpm ja tuonne about 5000 kierroksille saakka riittää samaa vääntöä.
.......okei tilavuutta kyllä "hiukan" yli sen mitä moneen maasturiin saa leimattua.
"Small Block Chevy or Big Block Chevy......there's a problem for me......."
|