Lainaus:
quote:Ei kai toi ole sama kun ascona/manta.
Niiden takia mä kirjotin EI Opel.
|
Ei onneksi ole sama moottori kuin ascona A-B/manta (eli cih-kone, valurautakansi. omegassa on tosin cih-diesel ja cih-kutoskone)
20SEH on omegoissa (ja C-asconassa) tuo 8v ruiskukone, 130hp, bosch motronic ruisku. Yleensä on nämä koneet toimineet. Sitten kadetissa, vectrassa, calibrassa ainakin C20NE kone, puristuksia laskettu ja katti, 115hp. Jakopää on näissä hihnalla, mutta ei yleensä ole ottanut nokkiinsa hihnan katkeamisestakaan, eikä ole paha homma vaihtaa.
B-manta gsi, ascona c ja kadetissa ainakin on vielä ollut 1.8 ruiskukone, ilman kattia, 115hp, mutta on enemmän kierroskone. Venttiilitkin osuu kanteen jos hihna katkeaa.
Sitten hieman uudempi C20XE, 16venttiiliä ja 156hepoa katin kanssa. Tuplaten venttiilejä, tuplaten hintaa.
Omegan vaihdeloota on vain aika suuri mitoiltaan, ainakin verrattuna vanhempiin takavetolootiin.
Opel infoa siinä =)
T: baxxter, Opel Club Finland member
Range -74 - #4x4@ircnet