[QUOTE=temmi_hoo;803877]Koko offroadiin ja trialin lajiin keltanokkana vasta tutustuvana kirjottelen...
Montako uusia jäseniä ja lajista halootapitävää offroadseuraa tiedätte? Jos olisitte Pertti Perustavis, osaisitteko löytää sen nykyisen seuranne tai kerhonne tai tallinne? Olisko sinne tervetullu joku uuno kyselemään tyhmiä ja vaatimaan apua? Joka ei osaa hitsata edes heppiin eikä pysy kiintolenkit käsissä?
Tohon voin kertoa että nykyisin miun vanhalla kilpurilla kilpaileva Jyrki muutama vuosi oli innostunut ostamaan vain maastoauton omaan käyttöön ei sillä ollu mitään tiatoo et semmosella autol vois ajaa mettässäki. No kävi kuitenkin niin et Jyrkil oli halu hommata LJ:iin keulalle vinssi eikä hajuakaan mistä sellaisen saisi hommattuu, näkipä tual jossain kaupunkil hieman korotetun ja isommilla renkailla ajavan maasturin ja silt sit kyselemään tiätäiskö se mistä vois vinssii kysellä, no ohjeeksi sai osoitteen mun tallil ja sillä reissulla se vieläki on, sai hommattuu vinssin ja tuli ihan vakio renkail mettää ja siitä se innostus sai alkuunsa, ensin lähes vakio LJ:iillä sitten isommat renkaat, no tarttihan se myäs lukot, ne se hommas, sit tuli se et halus hieman ajaa kisaakin ja safaroilla ilman pelkoo tartteeko seuraavana aamuna mennä kävelten töihin. No minult jäi ylimääräseksi vanha RJ:ii ja siitä sitten alko akseliruletti ja kisapeli oli lopulta siin kunnos et eiku kisaamaan. Ja sillä tiellä Jyrki viäläki on ja tuntuu nälkä kasvavan matkaa jatkaessa.
Eli harrastuksen aloittaminen tavalla tai toisella on myäs hieman itsestä kiinni mutta olen aina sanonut et mun talli ei oo mikään pentagon eli salaisuuksien talo vaan kaikki on tervetulleita kun ovet on auki (pari kertaa on käyty ihan omin luvinkin) ja saa sen tiadon ja avun mitä itse osaan antaa tai sit haetaan tiatoo siält missä sitä on.
ei muuta ku mukaan harrastukseen mukavaan.