Näytä yksittäinen viesti
  #19  
Vanha 19.03.2004, 13:21
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

> Ei oikein onnistu Suomessa vielä välijäähdyttimen laitto HJ-61:seen.
> Kun se on alle 20 (vai oliko se 25 vuotta) nuori, niin pitäisi olla
> joko vertailumoottori, mutta kun Toyota ei ole valmistanut
> vertailukelpoista välijäähdytettyä td:tä, niin pitäisi teettää
> päästömittaukset VTT:llä. €$€$€$€$€$.

----
Ahtimien katsastuksesta:

1.7.1987 ja vanhempien autojen pakokaasupäästöt mitatataan katsastuksessa ja suoritetaan tarvittava muutoskatsastus.

1992 ja vanhempien - ei vähäpäästöisiksi merkittyjen - autojen pakokaasupäästöt mitataan katsastuksessa ja suoritetaan tarvittava muutoskatsastus. Jollei auto ole varustettu katalysaattorilla, päästönormit saadaan täyttymään yleensä asentamalla katalysaattori jälkeenpäin.
----

Tiedä sitten miten tuo katalysaattorijuttu toimii dieselautoissa. Ilmeisesti riippuu aika paljon siitä onko auto merkitty vähäpäästöiseksi. Tuskin HJ61 sentään? Tällöinhän selviäisi ihan normaalilla k-arvon mittauksella.


> Mites muuten ku aina puhutaan että Hj`n kone kestää niin ja niin
> paljon ahtamista,niin onko kukaan kuullu että olis jostain Hj`stä
> kone räjäytetty liiallisella ahtamisella ja paljonko oli painetta
> kehis..? Nimimerkillä Eaton M90 :stä odotellessa jenkkilästä....

Remmiahtimella ei kai montaakaan ole viritelty, mutta muita aiheeseen liittyviä tapauksia löytyy DTLC:n foorumilta monen vuoden ajalta.

Täällä voi lukea ja käyttää hakumoottoria, viestien kirjoittaminen vaatii kai tilaamista.

http://www.birfield.com/archives/html/dtlc/

(Diesel Toyota Land Cruiser Mailing List




Vastaa lainaten