> Ei oikein onnistu Suomessa vielä välijäähdyttimen laitto HJ-61:seen.
> Kun se on alle 20 (vai oliko se 25 vuotta) nuori, niin pitäisi olla
> joko vertailumoottori, mutta kun Toyota ei ole valmistanut
> vertailukelpoista välijäähdytettyä td:tä, niin pitäisi teettää
> päästömittaukset VTT:llä. €$€$€$€$€$.
----
Ahtimien katsastuksesta:
1.7.1987 ja vanhempien autojen pakokaasupäästöt mitatataan katsastuksessa ja suoritetaan tarvittava muutoskatsastus.
1992 ja vanhempien - ei vähäpäästöisiksi merkittyjen - autojen pakokaasupäästöt mitataan katsastuksessa ja suoritetaan tarvittava muutoskatsastus. Jollei auto ole varustettu katalysaattorilla, päästönormit saadaan täyttymään yleensä asentamalla katalysaattori jälkeenpäin.
----
Tiedä sitten miten tuo katalysaattorijuttu toimii dieselautoissa. Ilmeisesti riippuu aika paljon siitä onko auto merkitty vähäpäästöiseksi. Tuskin HJ61 sentään? Tällöinhän selviäisi ihan normaalilla k-arvon mittauksella.
> Mites muuten ku aina puhutaan että Hj`n kone kestää niin ja niin
> paljon ahtamista,niin onko kukaan kuullu että olis jostain Hj`stä
> kone räjäytetty liiallisella ahtamisella ja paljonko oli painetta
> kehis..? Nimimerkillä Eaton M90 :stä odotellessa jenkkilästä....
Remmiahtimella ei kai montaakaan ole viritelty, mutta muita aiheeseen liittyviä tapauksia löytyy DTLC:n foorumilta monen vuoden ajalta.
Täällä voi lukea ja käyttää hakumoottoria, viestien kirjoittaminen vaatii kai tilaamista.
http://www.birfield.com/archives/html/dtlc/
(Diesel Toyota Land Cruiser Mailing List