Näytä yksittäinen viesti
  #73  
Vanha 26.09.2011, 14:41
Lehis:n Avatar
Lehis Lehis ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.628
Smile

Lyhyttä kertomusta reissusta ja...


Juuh, flunssa painaa päälle eikä ole olt liijemmälti intoa edes purkaa romuja autosta...

Mutta torstaina ylitimmä rajan ja ajelimme Korsjärvelle ekaan leiriin, josta pääsi aamulla sitten mukavasti suoraan katkoviiva reitille...Ajatuksena siis ajella Ojajärvelle radanvartta pitkin..

Heti alkuun selvisi että vedestä ei tällä reissulla ole pulaa:





Ja sisällä kun alkoi näyttämään tältä, tuli väkisinkin mieleen ruiskupoksin sijainti:



Hyvin putos:



Toisen yön nukuimma radanvarressa, iltasella piti ruuvailla 272-Pulunraiskaaja katolle ja opastella Aslakkia leiriin...

Aamusella etsimme toyotasta kadonneita jarruja, poimimme tikut pois vanteen ja kumin välistä ja tunkkailimme nurin kääntyneen riipun oikiaan suuntaan osoittamaan...sitten sahaamaan tuulenkaatoja pois reitiltä..

Ensinmmäisen ojan yli päästyäni tuumin kokeilla puottaa vielä rengas paineita alemmas, josko alkais kannattamaan tossa hötteikössä paremmin...homma valmis ja mitä vittua, starttaa hörähtää ja sammuu...sama toistuu, uudestaan ja uudestaan...muutaman tunnin tutkimisen jälkeen alkoi homma näyttämään tältä:



Tuumasimme että vedetään Ojajärvelle etsitään leiripaikka ja korjataan sitten leirissä...noo, ei menny niinku suunniteltiin...viimeset kilometrit oli yhtä tuskaa, sen verran hyvänä ankkurina toi suzuki alkoi toimimaan tossa hommassa että päätettiin aamutunnella vetää suoraan Suomeen saakka, viimeinen leiri siis pidettiin autossa nukkuen klo 6:00-7:00 Mertjärventien varressa...



Jokatapauksessa koko kööri hengissä Suomeen (:

Kunhan flunssa tästä joskus helpottaa niin alkaa vian tutkailu, mettässä olevinaan ainakin paikallistimme sen pensa pumppuun...joka ei hörähtänytkään, uusimme sähköjä pumpulle jne...virtaa tulee (3s kun kääntää virrat päälle), pumppu näytti kerran pari vastusta, eli tästä diaknoosi...


Mutta miksi pumppu levis? Eikö tykännyt vinssin varassa pää alaspäin roikkumisesta, joka tapahtui hetki pari ennen totaali stoppia...vai tuliko vain käyttötunnit täyteen? Mitään oireita ei ole aikaisemmin ollut...

Ja ruuvatakko tonne sitten uusi alkuperäistä vastaava pumppu, vai jokin tarvike? Ja varsinkin miten varautua seuraaville sessioille moisen vaivan varalle, orginel varapumppu mukaan vai jokin tarvike pumppu minkä saa tarvittaessa liitettyä letkujen väliin?

Lisäksi toisenpuolen sisempi murros alkoi uimaan perästä ulos, C-sokka tullut varmaan tiensä päähän...Mistäpä moisia saa hankittua, muualta kuin S-tiskiltä? Ei ainakaan paikkilliset firmat moisia pystyneet edes tilaamalla hankkimaan...

Ja kaiketi jos moista toimintaa meinaa tällä autolla vielä jatkaa, niin pitänee alkaa tosissaan suojaamaan noita sähköjä...
Vastaa lainaten