> samanlainen on ittelläkin olemassa ja jo koeasennettuna bj;n
> takarungossa lavan alla, mitähän siihen läpitulevaan akseliin vielä
> lisäisi perään???, kestääkö nää muuten paljon pyöritystä ilman
> kytkentää, ts: etuvinssi vivusta irti, takavinssi käytössä, tai
> takavinssin ulostuloakseliin hydr.pumppu tms..., eli leikkaako nää
> vinssit kiinni, jos kauan pyörittelee niitä tyhjänä.
> T: BJ45LAVA
Vinssin välityshän on 40:1 ja hammasrattaat öljyssä niin tuskin se vinssi siitä tyhjänä pyörittämisestä kauheasti kuluu kunhan muistaa pitää akselin kahvanpuoleisen pään rasvassa. Pikemminkin ne vinssin kardaanin tukilaakerit lähtevät kulumaan, pitäisi omaan autoon keksiä joku fiksu tapa korvata ne esim. kuulalaakereilla. Eri juttu vaan kuinka hyvin tiivistetykään laakerit kestää auton alla.
Mutta esimerkiksi kompressorikäyttöön olen nähnyt juuri 45:ssa tehdyn voiman ulosoton eri kohtaan kuin vinssin ulosotosta, eli keskeltä jakolaatikon yläosaa, siinä on normaalisti sellainen peltilevy suojana, en tosin tiedä minkälainen pyörivä osa sieltä löytyy. Ehkä vähän vaativa mutta varmaan pitkän päälle kestävämpi ratkaisu.
|