Selostan vähän miten kuvio aamulla pitäisi mennä, sillä toimitsijaporukkamme on pieni ja auttaa paljon mitä enemmän kilpailijat tietävät etukäteen.
Kuljetuskalusto hallien pihaan, jokainen voi päätellä osallistujaluettelosta kuinka monta kuljetusautoa saattaa tulla ja koittaa jättää omansa mahdollisimman vähän tilaa vievästi.
Jotta saadaan liikenne mahdollisimman sujuvaksi ja sotkettaisiin mahdollisimman vähän maastoja, katsastus on ensimmäinen toimenpide. Kylttien mukaan palaat vähän matkaa Pellonperäntietä takaisin päin ja autotallin nurkalta käännyt radalle johtavalle peltotielle. Katsastus onkin heti autotallin nurkan jälkeen. Voit katsastusmiehen mieliksi tehdä näyttävän lukkojarrutuksen valmiiksi jotta tulee ne jarrutkin todettua heti aluksi.
Toive olisi että tämä lyhyt pätkä joka ajetaan Pellonperäntietä sinne autotallin nurkalle olisi koko ajan vapaana, ettei kilpa-autoilla jonotettaisi tiellä. Sillä jonkinlaista liikennettä varmaan aamulla on molempiin suuntiin. Jonottaa saa jo siinä autotallin edessä ja hyvä niin jotta seuraavat näkevät hallin pihalta koska oma vuoro koittaa.
Onnistuneen katsastuksen jälkeen katsastusmies näyttää minne ajoneuvosi ajat ja näyttää myös kisatoimiston sijainnin. Se on tällä kertaa lähellä katsastuspaikkaa olevassa rähjäisessä isossa metallisessa katoksessa. Ei viitsitä kävellyttää porukkaa sinne saunamökille asti kun on niin märkää ja säästellään samalla nurmikoita.
Kisatoimistossa ilmoittaudut ja saat numerotarran autoasi varten. Ja sitten vaan ohjaajakokouksen odottelua.
Mikäli tulee tarvetta kesken kisan käydä korjaamohallilla, auton renkaiden ja isompien savien huuhtelu pellolla olevalla pesupaikalla välttämätön.
Ohjaajakokouksessa käydään varsinaisen kisan yksityiskohdat läpi.
Eli vielä kerran
TERVETULOA, toivottavasti ette ole sokerista.