Viestiketju: Patrol purkaa akkuja
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 22.09.2011, 07:24
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikkoimp Näytä viesti
kuinka vanhoja teillä sitten ratsunit ovat? itsellä 81 ja 83 ja sitä uudempia ja kaikissa jännitteen alentimella, toki on tullut vastaan kaiken ikäisiä joissa on ollut jännitteen alennin rikki ja vedetty sitten vaan toiselta akulta.
mutta vielä siis kerran, pelkästään toiselta akulta ei saa ottaa mitään!
tässä nyt metsäkone yrittäjiltä juttua useammalta kuullut että on akkuja räjähdellyt kun on ollut 12V webasto joka siis on otettu vain toiselta akulta, yhdelläkin työmaalla minulta tultiin vinkkiä kysymään ja ensimmäisenä kysyin onko webasto ja miten kytketty, oli kuulemma jo pari akkua mossahtanut ja nyt ei ole enään kun webasto vaihdettu 24V malliin..
eikös datsunit oo max 82 vuodelta. mulla on 82;n pitkä ja tuskin siinä on ollut jännitteenalenninta ikinä.
mulla on autokeskuksen 50 sivuinen ohjekirja tommosesta datsunista asentajille eikä senkään kaavioissa näy mitään alentimia.

missäs muilla tuo alennin sit on?
mulla on piuha oikean akun +12v navasta johtonippuun , siitä suora johto releelle joka on oikean akun ja ajovalon välissä..
se jännitteenalennin pitäs olla kait ennen tota relettä..

no jos siihen sen alentimen laitan niin kärsiikös siitä ottaa radion muistivirta jatkuvana? muut vois tulla sit tuon orkkis releenkautta kuten ennenkin..

kumma vaan kun puolangan pojjilla on subbaria ja 12v flektitkin ilman alentimia.. ja kaipa se käyntiin lähtee..
Vastaa lainaten