Troopperista en tiedä muuta, kun että Australiassa myydään Holdenin nimelläkin.
Napero tuli hommattua syssytä, eikä oo kaduttanu. Tosin valikoin huolella vähemmän haperon ja muutenkin hoivatun yksilön. Kilometrejä oli 320tkm ja nyt 10tkm enempi. Öljyt + suodattimet (kaikki kolme) vaihdoin talven tuloa odotellessa ja nyt olis taas sama edessä. Ainoa vika on ollut pakoputki, joka mätäni alta pois ja kuolleet takalehdet (oli jo ostaessa tiedossa).
Kone (2,5TD) käy nätisti ja starttaa pakkasestakin ekalla, eikä savuttele ylimääräisiä. Laatikko toimii, vaikka ei Canterin loota vielä olekaan (tää on se välimalli). Synkronointi ei ole timantti enää 1-3 vaihteilla, mutta ei mitään dramaattista. Jakolaatikko on elämänsä kunnossa, kertaakaan ei ole rusauttanut 2/4-veto kytkennöillä (kuten pari muuta koeajamaani), jopa napalukot toimii ripeästi pakkasessakin.
Käyttöautoon erillisjousitettu etupää teke gutaa ja turpo pitää urpon kuskin muun liikenteen mukana. Ilman ohjaustehostinta en enää viittis ajaakkaan - paitsi harrastemielessä (se ei oo off-road kärry).
Varmasti parempia offiautoja löytyy joka kuusen juurelta, mutta kadulle toi on passeli. Totuus kun on, että maasto- ja katuajoominaisuudet on toisensa poissulkevia...
--
Ainoa ero maastoautolla on, että se nousee metsästä takaisin tielle.
|