Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 21.09.2011, 09:16
Mylppy Mylppy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.09.04
Sijainti: Häme
Viestit: 1.366
Perusasetus

Nämä muutama nyt tulee muistinvaraisesti ja varmasti olen jotain väärin ymmärtänyt ja muistanut:)

Taitaa suunnistuksen original -> trialin standard luokassa olla yksi eroavaisuus myös renkaat. Eikös trialin puolella ollut rajoitettu renkaan kuvio maksimissaan mud terrain tyyppiseksi? Ja Trialissa on sallittu suurempi korottaminen kuin suunnistuksessa. Muuten pystyy kumpaankin luokkaan ihan kilpailukykyisen auton tekemään samasta laitteesta. Mitä nyt paino voi nousta:)

Ja toinen ongelma, niin eikö trial autojen turvakaarissa vaadita oviputket, jotka on suunnistusautoissa aika hankalat auton käytettävyyden osalta toteuttaa, varsinkin ulkopuolisilla kaarilla:)

Muuten turvakaarisäännöissä pystytään suunnistuskisoissa ajamaan ihan kaarilla jotka kelpaa trialiin, poislukien se että suunnistusta ajatellen pitää pääkaari tehdä vähän järeemmästä tavarasta. Ja henkilökohtaisena mielipiteenäni hyväksyisin ihan akk:n mukaiset kaaretkin suunnistuksessa, mutta siinä tulee sitten suunnistuspuolella vastaan se, ettei näitä sääntöjä tuntevia katsastusmiehiä ole.

Eikös trialin pm:ssä jo vaadittu myös kuppi-istuimet jotka suunnistuskäytössä on aika persettä kuluttavat, kun autosta pompitaan sisään/ulos:)
Vastaa lainaten