Viestiketju: Trial kisat 2012
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 20.09.2011, 23:03
Saija:n Avatar
Saija Saija ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 10.08.06
Sijainti: ?
Perusasetus

Kirjoittelin taas pitkän vastauksen, mutta se hävisi jonnekkin. Mä olen lahja näiden koneiden kanssa... Alla olevat ovat jälleen kerran vain minun mielipiteitä ja ajatuksia. Ja koskevat nyt vain ja ainoastaan Trialia, jätän noi parin isomman tapahtuman kommentit toiseen topiciin.

Mutta joo, mun mielestä tässä vaiheessa riittää se, että seurat käyvät sisällään keskustelua ja tekevät päätöksen järjestävätkö kisat vai eivät. Päivämäärät voidaan sitten päättää kun tiedetään montako kisaa olisi ensi vuonna.

Itse mietin näitä asioita monelta kantilta ja tuo kisamäärän tietäminen auttaa pariin juttuun:
1) Kuskit voivat alkaa etsimään sponsseja kun voivat jo nyt sanoa, että vuonna 2012 Suomessa on esim. 5 trial kisaa
2) Talleissa alkaa tapahtumaan... Suurin osa harrastajista rakentaa, korjaa, muokkaa, parantelee autoa talvelle (ei kaikki, toisille riittää 48 tuntia ennen kisaa + ajoaika kisapaikalle), eli aikainen kisamäärän tietäminen saataisi myös aktivoida kilpailijoita oikeasti panostamaan lajiin. Tätä kautta saisimme ehkä harrastaja määrän taas kasvuun ja sitä kautta joskus taas oikean virallisen CUP:n Suomeen.

Mun mielestä kisamäärä pitäisi olla selvillä jo marraskuun alkuun / puoleenväliin mennessä. Päivämäärät voidaan sitten tosiaan sopia seurojen kesken vaikka sähköpostilla. Tässä on jo tullut esiin muutaman seuran toive/tarve järkätä kisa tiettyyn aikaan ja nehän pitää tietysti ottaa huomioon kun aletaan miettimään oman seuran kisapäivää.

Sitten vielä pari juttua...
Ensi vuonna kaikki kisat seurojen välisinä. Helpottaa kilpailunjärjestäjän hommia byrokratian osalta ja kisapäivänä ei ole niin tiukka aikataulu... (Oma lehmä ojassa ) Ja se kertalisenssimahdollisuus joka alentaa uusien kuskien kynnystä osallistua kun voivat ottaa osaa yksittäisiin kisoihin. Ja myös niiden jotka ajavat esim. suunnistusta pääasiallisena harrastuksenaan.

Ja toinen, kaikki kisat järjestetään samojen teknisten ja virhepistesääntöjen mukaan. Jonkun verran olen kuullut kommentteja eurotrial virhepisteiden (ovat siis nykyään voimassa myös meillä) sekavuudesta. Jos yksi kokonainen kausi ajetaan samoilla säännöillä, uskon ja toivon, että nämä säännöt menevät jokaisen kuskin ja jaksotuomarin takaraivoon. Kertaushan on opintojen äiti.

Mitäköhän muuta muuta mulla oli mielessä... En muista, palaan taas kun ne ajatukset löytyy jostain.

Viimeksi muokannut Saija : 20.09.2011 23:06 Perustelu: yksi lause unohtui... ja kasa kirotuserheitä korjattu
Vastaa lainaten