Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare
KESKUSTELUA PLIIIIIIIS  
PS. Tämä ei ole minun ideani, mutta satun nyt toimimaan topicin avaajana kuitenkin.
|
Sulle on lisää sähköpostia, hopihopi lukemaan...
Suomessa ei siis ole ollut tälläistä ennen, mutta Norjassa on ollut 2007 ja 2009. Itse olen ollut molemmissa paikalla ja todella hauska ja rento tapahtuma. Perimmäinen tarkoitus ymmärtääkseni aikoinaan oli, että offihenkiset harrastajat saisivat yhden viikonlopun viettää aikaa ajaen niin paljon kuin sielu sietää ja kun ei jaksanut enää ajaa, vietettiin rentoa aikaa muiden samanhenkisten kanssa.
Mutta koska tämä ei ole mikään franchising-juttu, niin mehän voidaan tehdä juuri sellainen tapahtuma mikä itse halutaan.
Suurin määräävä tekijä on paikka ja ajoon mahdollisesti käytettävät alueet. Pitäisi olla tarpeeksi suuri varikkoalue johon mahtuu kuljetus- ja yöpymiskalusto, telttailijoille omaa plaania, huoltoalue jos joku haluaa hakata vetareita kiinni yömyöhään...
Sitten itse ajoalueisiin, tietty toi Trial alue (jos siis samaan aikaan) joka ei olisi vapaassa ajelussa käytössä kuin aikaisintaan kisan jälkeen (sinnehän voisi jättää muutaman reittimerkin jos joillekkin jää jotain hampaankoloon...).Sitten pitäisi olla tarpeeksi iso alue jossa voisi ajaa ihan vaan hupia, jotain haastavuutta voisi olla vinssillisille ja muuten vaan tehokkaammille autoille, mutta ottaen huomioon myös ihan vakioautot (ulkomaisilla näitä on paljon).
Sitten voisi olla minisuunnistus, toteutustapoja useita. Yksi vaihtoehto on, että koko viikonloppu aikaa kerätä rastit... Tai sitten ihan 6-8 tuntia, miten sen alueen järjestävä seura päättää...
Eli alkujaan mulla oli idea, että tässä tapahtumassa suomalaiset offroad seurat tekisivät yhteistyötä ottaen jokainen jonkun osan tapahtumasta vastuulleen. Täten ei sille joka tän kokonaisuudeessaan organisoi, tule liian isoa hommaan. Eli esim. Minä (just joo

) otan vastuulleni Trialin ja siihen liittyvät asiat, seuraava seura ottaa sen suunnistuksen, kolmas seura järkkää esim. varikolla tapahtuvat pikkutapahtumat (joustomittaukset, kaunein maasturiäänetys), yksi seura voi sitten toteuttaa vaikka vinssauskisaa tai mitä haluaakin...
Lähinnä se, että sen viikonlopun (tai neljän päivän) aikana olisi tarjolla jokaiselle jotain... Muistaen myös lapset (ja lapsenmieliset)!
Jaahas, tässä näitä ajatuksia sitten on... Onkohan mulla liikaa aikaa??? Pitäs varmaan vhdoin hommata se elämä...