Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja OnOff
Kerropa vähän lisää tosta jäähdytinpatterista. Laatikon öljyjä varten noi kaikki? Onko mitä kennoja?
|
Olisikohan siinä laatikon jäähdyttimen lisäksi myös ohjaustehostajalle?
Laatikolle kyllä kannattaa laittaa kunnon jäähdytin, alkuperäinen on joko pelkästään syylarin kautta kiertävä, tai sitten onnettoman pieni siinä kennon edessä. Metsäkäytössä tahtoo loota lämmetä, ja sitäkautta tulee äkkiä tuhonneeksi tuon laatikon. Mulla kävi lämmöt 35" renkailla ja tiuhoilla välityksillä reilusti yli 90 asteen pahimmillaan, jäähyn asennuksen jälkeen ei mun mielestä noussut koskaan yli 80 asteen. Kandee laittaa vielä tuohon viskoflektin kohdalle niin on jatkuva ilmavirta läpi..
Lainaus:
Sovittelin renkaita alle ja eihän ne ihan mahdu. Edessä kaarentakareunat ottaa kääntäessä kiinni ja takana ylhäältä ja takareunasta on myös sisäänjoustossa hyvin lähellä. Etunurkille ainakin on heti pakko tehdä jotain. Millähän noi alkuperäiset levikkeet sais modattua? Kai se pitää vaan lyhentää/kaventaa alapäästä...
Lokarin reunan leikkausta ei mun nähdäkseni olis tarvetta tehdä.
Niin ja milläs sitä etupään sisäänjoustoa on helpoin rajoittaa?
|
31 x 10.50 renkaat ei mahdu facelift- mallisen XJ:n levikkeiden sisään ilman leikkelyä tai isoa korotusta ja/tai sisäänjouston rajoitusta. Jos haluaa pitää alkuperäisen näköisenä niin sitten muovia leikkaamaan ja sisäänjoustoa rajoittamaan. Jos ei ole niin väliä, niin levikkeet mäkeen, leikkelee vähän peltiä ja hitsaa vaikka latasta pellin reunaan "lipan", mihin saa kumilevikkeen kiinni. Tai sitten putkimallin levikkeet niin uskaltaa vähän nojatakin
Sisäänjousto on helpoin rajoittaa edessä pulttaamalla riittävä määrä jääkiekkoja akseliputkeen (jousilautaseen) jousien sisälle. Ovat sinne juuri oikean kokoiset. Alkuperäiset pohjaanlyöntikumit kandee mun mielestä säilyttää, ne on riittävän pehmeät ettei tule älyttömiä tällejä kun jousituys pohjaa reilummin jossain. Monet jälkimarkkinaversiot noista "kumeista" on ihan helvetin kovia.
Takana joko uusi leveämpi levy mihin u- pultit tulee kiinni, mikä ulottuu koripalkin alle asti leveyssunnassa. Siihen sitten kasaa riittävän määrän kiekkoja. Tai sitten helpompi on tehdä sopivasta palkista "korotuspala" sinne alkuperäisen pohjaanlyöntikumin ja koripalkin väliin.
edit: Niin juu, ihan asiallisen näköinen kikotin tuosta on muotoutumassa. Asiallisen kokoiset 31" renkaat nuo