Toistaiseksi vielä anonyyminä, sori.
Kannettava sekä karttaplotterit, molemmat voi unohtaa. Kämmenmikro, esim. Compaq ipaq (josta omat kokemukset) ja siihen esim, tuo ESC! GPS:ksi, tai kortti tms. GPS, ja Oziexplorerin CE versio. Käyttää varsinaisella Ozilla (itse) tehtyjä karttoja, ja harrastajia on senverran paljon, että valmiitakin löytyy.
Edut verrattuna läppäriin: Näyttö, terävä, näkyy auringossakin. Johtuen kosketusnäytöstä, ja ohjelman nerokkuudesta(!) hallinta peukalolla kovassakin menossa helppoa (zoomaus, reittipisteen teko jne.) Laitteen helppo kiinnitettävyys. Helppo lataus autossa. Ei pyörivää kovalevyä rikkoutumassa. Nopea käynnistyminen, jne, jne TRUST ME, kokeiltu on!!
Edut verrattuna plottereihin: Halpa! aika oleellinen juttu, ainakin mulle. Yhteensopivuus, voi käyttää mitä vaan GPS:ää. Kartat voi duunata itse, ja eivät maksa mitään. Muistikortit yleismallisia( CF, SD riippuen mallista, ja "lisätaskusta" siis ipaqissa)
Huonot puolet???? Ihan totta ei kyllä tässä käytössä tuu mitään mieleen???
Suosittelen!!
Laitan kokoonpanosta lisäinfoa, kuvan, ja hinta-arviota (ihan tosi, en todellakaan myy niitä! :-) ) kunhan saan rekisteröidyttyä, ja vähän harjoiteltua :-)
-Sili-
Note! This message was posted anonymously!
|