6.2d "ominaiskierrokset" on 1800 rpm... oli sitte mikä vauhti tai vaihde kyseessä...
kulutus menee karkeesti silleen että jos ajaa 80 km/h
1200rpm 18l/100km
1400rpm 15L/100km
1600 rpm 11L/100km
1800 rpm 9L/100km
2000 rpm 10l/100km
2200rpm 11L/100km
2400rpm 13lL/100km
35" 3.08 perät ja 700r4 on muistaakseni 1100rpm @ 80kmh.
4.56 sama on 1670rpm eli jo kohtuu hyvä
Ittellä blazessa aikanaan ei tullut mitään L/km mittauksia tehtyä muuten, mutta sen mittasin että 4.56 perillä täältä tampereelle kaupoille ja takasin meni 18l vähemmän diisseliä kun 3.08 perillä (+ettei tarvinnu leipoa ylämäkiin pienempää ja lämmöt pysy tasasena)
Ja siihen turbiinilukon seilaamiseen.. pumpun kyljessä tps on kulunut/paskanen...irrotus, putsaus, säätö auttaa siihen... tai uus osa... kokeile ajaa silleen että painat jarrua juuri senverran että kytkee lukon pois päältä muttei jarruta vielä, sillä saa selville että syyllinen tosiaan on turbiinin lukossa.
Tv-vaijeria kannattais kiristää yks (ehkä 2) napsua, ja jos pysyt alkuperäisissä välityksissä, ja muutenkin kannattaa asentaa NIIN ISO laatikon jäähdytin kun keulalle vaan suinkin saa sopiin ettei tarvi lootaremonttiin turhan takia ruveta.
|