No tuolla Mobile.de:ssä on noita uudempia J7 malleja myynnissä.. Osa on jopa Saksan rekisterissä, niin eikös ne ole silloin Suomeenkin rekisteröitävissä.. Ne mallit tosin on olleet 4.2 koneella olevia 5-ovisia malleja, eli pickuppeja ja troopcarriereita ei ole tuolla faceliftilla näkyillyt edes Mobilessa.
Mutta on tää persiistä (ei ollut vihapuhe!!!!), että maahantuontipolitiikka on näinkin pielessä.. Isot pojat Toyotalla sanovat, että Suomeen ja Skandinaviaan tuotavat mallistot päätetään Toyota Europen toimesta, jossain huusan Brysselissä. Onko tässä touhussa mitään järkeä??
Ja perustelut noiden työkalujen myynnin vähäisyydellä voitaisiin torpata heti alkuunsa jo pelkästään sillä, että esimerkiksi puolustusvoimien ja Rajan käyttöön menis aivan varmasti melkoinen volyymi noita kestäviä malleja. Nythän pojat ajelee Hiluxeillä, jotka nekään nyt ei liene sieltä heikoimmasta päästä liene, mutta silti enempi heavy dutylle olis kuulemma käyttöä monessakin mielessä... Puhumattakaan sitten esimerkiksi kaivosyhtiöistä, GTKsta, maansiirtofirmoista, metsäyhtiöistä, voimayhtiöistä, sun muista urakoitsijoista.... Nythän poijjaat tuskastelevat neliveto Transporttereiden kanssa, kun pitäis pahoihin paikkoihin päästä. Onneksi näillä edellämainituilla kuulemma on edelleen noita vanhoja 60siä ja 75sia, joilla vielä pääsee.
|