Viestiketju: TML lukot
Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 12.09.2011, 23:19
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalle Näytä viesti
No tässä on ARBbilaisten tekemä video aidon ja kopion välisistä eroista dynamometrissä rääkättynä.

Kukin vetäkööt omat johtopäätöksensä tästä "testistä"...

Itse ainakin aitoihin ARBbeihin investoineena uskon tähän testiin.


http://www.youtube.com/watch?v=ewt7f-h8Wn4
Tuohon videoon:

Testi varmaan aivan oikea, ja sitä en ala kiistämään.

en jaksa alkaa "purkamaan" tuota maksimi voimaa, jolla nuo yksiköt hallussa, niin tehköön sen. (6412 / 6929ft-lb)
(jos auto painaa 2000kg, ja renkaan halkaisija on yksi metri, niin saako
tuo voima 1G? (siis vapaan putoamisen kiihtyvyyden) jaljonko jää vaille?)

Katsokaapa kuinka paljon vetari joustaa!

Mutta tuo kopio kesti yli 90% vetoakselin kestävyydestä.
Ja tuo kopion räjähtäminen johtu ainakin osittain toispuoleisesta kuormituksesta, mikä olikin testin idea.
Ja katsokaapa tarkkaa sitä kopiolukon vetaria, ei selvinnyt ilman väsymistä.
Ja arb:ihan voi kestää vaikka kuinka paljon, mutta vetari oli se heikoin lenkki.

Ja jos olisin ilkeämielinen, niin epäilisin että nuo videot ovat "mainostajalle parhaimmat"

Uskon että suurin osa (lue 90%) kaikista käyttäjistä ei saa koskaan edes kiinan lukkoa räjähtämään katulaillisilla renkailla.

Mutta normaali harrastaja metsästäjän/offarin kannalta noissa kopiolukoissa
voi tulla ARP:ia suuremmaksi ongelmaksi tiivisteiden yms. kestävyys vuosien saatossa.

Korostan vielä, että itsellä ei kokemusta noista paineilmalukoista.
Vastaa lainaten