Meidänkin puolesta suuret kiitokset kanssakilpailijoille, maanomistajille ja kilpailun järjestäjille. Siis ihan kamalan suuret kiitokset! Kilpailu oli ammattitaitoisesti järjestetty, ajoalueet olivat monipuoliset, haastavat ja mukavat, rastit mietittyjä ja järkeviä ja mikä parasta, ei pitkiä siirtymiä. Me otettiin viimeinen rastikuva kaikkein kauimmaisella rastilla 18 minuuttia ennen kilpailuajan päättymistä ja vielä oli reilusti aikaa kun palattiin kisatoimistolle.
Suuret kiitokset myös Pyykkipojille jotka ystävällisesti onkivat Überin ylös vesikuopasta heti alussa. Märät housut, märkä kuppipenkki ja märät maastokengät laskettakoon lieväksi miinukseksi loppukilpailun ajaksi, mutta onneksi sää oli leppeä kuin lehmän henkäys. Plussaa myös kisakeskuksen tunnelmavalaistuksesta yöllä.
Tuosta kuvaamisesta sananen: tosiaan kannattaa laskeskella niitä pisteitä itse niin voi sitten proteesiajalla tarkistaa täsmääkö omat laskelmat tuomareiden tulokseen. Rodeo Drive -ohjelman yksi ihana ominaisuus on se että siitä saa suoraan kisan lopussa pistemäärän kun on jokaisen rastin metsässä ollessaan kuitannut. Me pyritään varmistamaan ainakin se että käsikosketuksia on riittävästi:
Tässä kisassa käytiin 237 rastilla ja kuvia oli yhteensä 336 kpl, eli keskimäärin 1,4 kuvaa/rasti. Hankalin oli yksi kivenkolo aamuyön pimeässä, kun ei millään meinannut kuva onnistua, siitä tuli otettua 9 kuvaa.
Suuret kiitokset Nikolle joka jaksoi flunssasta huolimatta antaa kaikkensa ja Villelle joka jaksoi kuunnella rutinaa valokuvaamisesta "näkyykö auto", "näkyykö kädet", "ota kauempaa", jne. Ja special-kiitokset meidän uskomattoman huolehtivaiselle huollolle, Petelle ja Nikolle sekä Tuulille ja Heidille jotka valmistivat eväät etukäteen. Hyvä ruoka, parempi mieli!
Kilpailuaika ja aikataulu oli hyvä, pari tuntia pois alusta ja lopusta teki kokonaisuudesta ihmeen paljon helpompaa kuin täysi 24 h. Nyt ei mennyt päiväkausia toipumiseen.
PS. on tuossa suunnistamisessa omat hankaluutensa. Kun oltiin menossa sille alueelle jonka kuvauksessa mainittiin "pitää osata suunnistaa", ajettiin jo matkalla 2 kertaa harhaan... tietäisittepä mitä määriä turhia kilometrejä ollaan tuolla kokonaistaloudellisella huoltoautolla jyrätty tälläkin kaudella kun ei edes meinata löytää kilpailupaikoille