Näytä yksittäinen viesti
  #41  
Vanha 03.09.2011, 19:18
Defender 110:n Avatar
Defender 110 Defender 110 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.11
Sijainti: Helsinki
Viestit: 72
Perusasetus

Terve taas kaikille.

Eilen illalla sain seuraavanlaiset osat haltuuni.




Ja eihän sitä malttanut olla asentamatta niitä heti tänään autoon. Paikoilleen tuli siis ruuvattua EGR:n tulppauskitti, uudet ahtopaineletkut sekä uusi ilmamassamittari. Samalla tuli huuhdeltua välijäähdytin sekä putsattua imusarjassa oleva MAP/IAT anturi. Ja uusi bling bling keskikonsolikin löysi paikkansa helpottamaan pikkutavaroiden sijoittelua ohjaamossa. Ja sitten taas vähän kuvia operaatiosta.

Ensin keulaa purkamaan että pääsee välijäähdyttimeen käsiksi.


Välijäähdytin mahtui juuri ja juuri tulemaan ulos jäähdyttimen ja ilmastoinnin kennon välisestä raosta.


Välijäähdytin viimein irti ulko- ja sisäpuolista puhdistusta varten. Ja kyllähän sieltä vähän öljynsekaista mustaa velliä tulikin.


Sitten ahtoletku turbosta irti, samalla tuli käsivaralta kokeiltua turbon välykset.


Uusi silikoniletku paikoilleen.


Sitten putsattu välijäähdytin takaisin paikoilleen.


Ja toinen silikoniletku kiinni välijäähdyttimeen.


Sitten uusi ilmamassamittari paikoilleen. Vanhassa oli outo vika, välillä toimi ja välillä ei.


Mittari tulee suoraan kahdella klipsulla kiinni ilmanputsarin koteloon. Suodatinkin vielä puhtoisen näköinen.


Sitten EGR:n pakosarjan ja lauhduttimen välinen putki pois. Pultit lähtivät onneksi suosiolla irti.


Sitten vain sokeoinnit paikoilleen.


Sitten itse pääpirun kimppuun. Venttiili on kiinni neljällä pultilla imusarjassa. Itse poistin samalla alipaineohjauksen venttillit yms. Autoon jäi siis EGR:stä muistoksi vain kaksi sähköliitintä. HUOM! Muista tulpata alipainejärjestelmän T-liitin, muuten esim. jarrutehostin lakkaa futaamasta.


Tässä kuva tekemistäni tulpista alipainejärjestelmään. Eli ruuvi sisään ja kutistesukka päälle.


Venttiili oli tässä kunnossa sisältä, ei onneksi ollut vielä nokeentunut kovin pahasti.


Sitten vain uusi väliputki ja viimeinen silikoniletku paikoilleen.


Sitten MAP/IAT anturi irti imusarjasta ja likainenhan se oli.


Tässä anturi putsattuna.


Konsolikin löysi paikkansa.


Sinkityt osat tulivat takaisin, näistä osa lähti vielä pulverimaalaukseen. Katsotaan nyt miten pinta kestää. Täytyy sitten maalata jos näyttää siltä että pulverimaali alkaa lähtemään irti.


Koeajolla auto tuntui aivan erilaiselta, nyt kone vääntää jo heti alhaalta paremmin ja muutenkin tuntui että laitumelle karanneet hevoset saatiin kerättyä takaisin kasaan. Uudella ilmamassamittarilla oli tähän varmaan suurin vaikutus.

Jason, vinssiksi olen ajatellut Superwinchin EP9:iä tai Warnin M8000. Tosta Warnista en ole kyllä ihan varma, että onko tarpeeksi iso tähän autoon.
Kääkkä, laitan kokonaiskuvia autosta sitten kun osat ovat tulleet takaisin pulverimaalauksesta ja taas kiinni autossa.
__________________
_________________
Land Rover Defender
110 Td5 Vm.2002
---------------------------

Viimeksi muokannut Defender 110 : 03.09.2011 19:52
Vastaa lainaten