Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester
Koska hihna vaikutti tosi kireältä, löystytin kiristintä alkuperäisestä pari kierrosta - niin, laskin tosiaan kierrokset (15) hihnaa irrottaessa - ja kitinä vaimeni, mutta sitten puolestaan hihna kirkaisi. Laitoin lopuksi hihnan juuri niin kireälle, että ei vingu. Jotenka alkuperäinen vikinä on ja pysyy, mutta nyt selvästi vaimeampana. Pitää katsoa, kunhan ajan koneen lämpimäksi, jotta miten käyttäytyy.
|
Tuo muuten pitää olla yllättävän kireällä hihna XJ:ssä ettei vingu, meinasi joskus itsellä usko loppua kesken kun vaihdoin hihnan ja aloin kiristää tavallisten tapojen mukaan. Hassua sinänsä, koska aika pitkälti samat osat sisältävä ZJ:n apulaitteiston hihna (joka on myös pitkä) ei tarvitse olla kovin kireällä eikä luista tippaakaan.
Lainaus:
Epäilen edelleen AC:ta, koska laturi pyörii sen verta nopeasti, ettei ääni korreloi siihen, mutta kuuluu kuitenkin siltä puolen konetta. Kun AC:n laittaa päälle, niin silloin ääni "jotenkin" muuttuu, samoin AC:n kytkiessä irti, joten tuskin vika muualla on. Kun puhaltimista kuitenkin tulee kylmää, niin ei ainakaan nesteet pitäs olla vähissä...
|
Ilmastointi lisää aika paljon rasitusta koneelle, ja toisaalta sitä kautta myös hihnalle -> voi vaikuttaa hihnan kautta siis myös muihin apulaitteisiin. Miltä se ohjurirullan laakeri tuntui? Voi olla ihan ok kylmänä ja pyörii sopivan tahmeasti ilman ääntä, mutta lämmettyään alkaa kihnuttaa vastaan ja metelöi. Helppo ja halpa vaihtaa, ihan vain varmuuden vuoksi. Taisi olla alle pari kymppiä tuo laakeri jos en väärin muista.
Lainaus:
Tarttis nähtävästi saada Sandenin hihnapyörä laakereineen (irtoaa kaiketi vain laakerin seegerin irroittamalla?) ja kytkinpaketti jostain. Kellä ois???
|
Sandenin kotisivuilta löytyy aika hyvät ohjeet tuon koko paketin irrottamiseen, tosin olet sen joskus tainnut irrottaakin jos olet kerran sieltä ottanut shimminkin välistä? Älä turhaan osta koko kytkinpakettia kun se kerran toimii; välys on helppo säätää shimm(e)illä kun on laakeri vaihdettu. Koita ensin uudella laakerilla kun on varsin helppo vaihtaa, ja on selvästi halvempi kuin koko kytkin. Jos ei muisti ihan täysin petä niin on tuo yllämainittu laakerinumero täsmää - aika lähelle sitä ainakin on
Jos ei hiljene kytkimen laakerin vaihdolla, niin sitten alkaisin metsästää uutta/ käytettyä kompuraa. Suosittelen tilaamaan jenkeistä jos uuden tai kunnostetun otat - Suomen hinnat tuntuu olevan ihan järkyttävää riistoa ja ryöstöä. Toki noihin saa korjaussatsinkin, ja Sandenin sivuilta löytyy hyvät purku- ja kasausohjeet. Talvella vain projektiksi ja siksi aikaa A/C bypass- hihnapyörä tilalle