Miksi termari on alhaalla?
Onko siihen termarin paikkaan alavesiletkussa joku ihan aikuisten oikeasti perusteltu tekninen syy, paremmuus ylätermariin nähden? Ainakin noissa volsuissa sitä näkyy olevan. Voi se toki olla joku kokoonpanoa helpottava juttu, mutta onko taustalla joku fiksumpi idea, mitä tyhmempi rasvanäppi ei vaan tajua.
On aika v-mäinen homma vaihtaa jäähdytysneste keppana-golffiin/ventoon (1.8 ainakin) kun alakautta joutuu purkamaan pois tehostimen pumpun jalkoineen ja vielä sen pumpun jalan asennustelineen (2-osainen kiinnitys), että saa tarpeeksi tilaa termarikotelon irroittamiseksi. Lohkoon jää vedet sisään muuten, eli noin puolet kokonaismäärästä.
Noissa VW:n 1.8 SPI koneissa on laturi, vesipumppu ja tehostajan pumppu koottu monesta eri osasta paketiksi, joka on pultattu lohkoon. Vesipumppu ja sen kyljessä oleva termari on sitten siellä muiden alla piilossa. Onneksi sentään noita pumppuja pyöritetään kiila- ja moniurahihnalla, eikä jakoremmillä - pysyy jakopää yksinkertaisempana.
__________________
Jukka
|